• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

plakken VLOOKUP met Ctrl+V gaat niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

nonono

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2009
Berichten
289
In een bestand “update.xls” met sheets “Product” en “Prijs_nieuw” wil ik de functie

Code:
=VLOOKUP($A4,Prijs_nieuw!$A$4:$D$13,4,FALSE)

in D4 op sheet “Product” kopiëren naar “D5:D13”. Maar dit gaat niet met Ctrl+V.
Waardoor wordt dit geblokkeered?

Groet Nono

Bekijk bijlage update.xls
 
als je bedoelt dat je de formule wil toepassen op cellen D4 : D15
dan zou ik formule plakken in D4 en dan doorslepen naar D15, bij mij werkte het alleszins
 
De formule staat in D4. In de formule balk selecteer ik de inhoud en vervolgens Ctrl+C.
Ik kies het bereik D5:D13, vervolgens Ctrl+V en Enter.
Resultaat:
In D4
Code:
=D5:D13=VLOOKUP($A4,Prijs_nieuw!$A$4:$D$13,4,FALSE)
En in D5:D13 is niets veranderd.
???

Groet Nono
 
Selecteer het bereik D4:D13.
Klik op de formule bovenaan het scherm en klik op CTRL-ENTER.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
in de file die je online gezet hebt, staat (zowel in "product" als in "prijs_nieuw") in D4 enkel een waarde, geen formule...

als ik in product de formule die jij vraagt, kopieer uit cel F28 naar D4 (tekst selecteren in F28, CTRL+C, cel D4 selecteren D4, CTRL+V) neemt hij de waarde uit prijs_nieuw over

daarna:
* ofwel selecteer je opnieuw D4 en sleep je de formule door tot en met cel D13 (klik op rechteronderhoek geselecteerde cel, slepen tot in D13)
* ofwel klik je op D4, CTRL+C en dan in elke cel van D5 tem D13 CTRL+V

wat jij doet is in cel D4 het bereik d5-d13 selecteren en daarachter je formule zetten, wat uiteraard geen effect heeft
 
Sir Botex. Foutje hersteld en goede bestand bijgesloten.
In D4 staat de formule en vervolgens Ctrl+C.
Naar D5 en Ctrl+V.
Resultaat: er gebeurt niets.
???
Groet Nono

Bekijk bijlage update_2.xls
 
De methode
“ * ofwel selecteer je opnieuw D4 en sleep je de formule door tot en met cel D13 (klik op rechteronderhoek geselecteerde cel, slepen tot in D13)”

Gaat inderdaad goed! Bedankt :thumb:

Groet Nono
 
De methode Roncancio (post #4) funktioneert ook, maar alleen bij aaneengesloten cellen.
Dit geldt eveneens voor de sleepmethode uit post #5.

Groet Nono
 
Nogmaals n.a.v. post #5

Een macro volgens methode “selecteer opnieuw D4 en sleep de formule door tot en met cel D13 (klik op rechteronderhoek geselecteerde cel, slepen tot in D13)”
En dit werkt
Code:
Sub vlookup()
    Range("D4").Select
    Selection.AutoFill Destination:=Range("D4:D13"), Type:=xlFillDefault
    Range("D4:D13").Select
    Range("A1").Select
End Sub

Een macro volgens methode “klik op D4, CTRL+C en dan in elke cel van D5 tem D13 CTRL+V”
In de macro beperkt tot D5. Dit werkt niet.
Code:
Sub vl2()
Range("D4").Select
    Selection.Copy
Range("D5").Select
End Sub

Groet Nono
 
De methode Roncancio (post #4) funktioneert ook, maar alleen bij aaneengesloten cellen.
Dit geldt eveneens voor de sleepmethode uit post #5.

Groet Nono

Nope, dat klopt niet.
Ook bij niet-aaneengesloten cellen werkt het.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
ben wel akkoord dat er iets vreemd aan de hand is met het bijgevoegde bestand: copy-paste werkt inderdaad niet in bepaalde cellen...
 
Ik ben er nog niet uit. Het is heel vreemd.

Ik kan elke willekeurige cel selecteren, vervolgens Ctrl+C, een andere cel selecteren en Ctrl+V werkt niet (Edir/Paste is grijs).

De inhoud van de cel staat wel op het clipboard (aan de rechterzijde van de sheet). Selecteer een cel en vervolgens op item op clipboard en er wordt geplakt!

Voor mij acacadabra.

Groet Nono
 
Ik ben geen VBA expert maar:
Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
  With ActiveWindow.VisibleRange.Resize(1, 1).Offset(1, 6)
    CommandButton1.Top = .Top
    CommandButton1.Left = .Left
  End With
  With ActiveWindow.VisibleRange.Resize(1, 1).Offset(4, 6)
    CommandButton2.Top = .Top
    CommandButton2.Left = .Left
  End With
End Sub
Dit gedeelte in je VBA reageert op veranderingen in een cel.
Je kopieert eerst een cel daarna ga je naar een andere cel.
Hierdoor vergeet hij wat je gekopieert hebt en gaat de bovenstaande vba in werking.
Je ziet ook de stippellijn op de geselecteerde cellen verdwijnen als je naar een ander cel gaat.

Hoe oplossen?

Geen idee, daar heb je de VBA expert voor nodig.
 
Dat kan ik begrijpen wanneer ik via de macro VLOOKUP gebruik.
Maar ook gewoon handmatig (als geen macro uitgevoerd is) dan werkt Ctrl+C en vervolgens Ctrl+V niet.
Welke expert weet raad?

Groet Nono
 
N.a.v. post #13
VLOOKUP wordt gebruikt voor het aktualiseren van data. Kopiëren en plakken gaat goed, zodra macro’s zijn uitgeschakeld.
Dus op het moment dat er aanpassingen nodig zijn en daarbij Ctrl+V te gebruiken, dan moet het bestand opgestart worden zonder inschaleing van macro’s.
En dan is het probleem opgelost.

Groet Nono
 
N.a.v. post #13
VLOOKUP wordt gebruikt voor het aktualiseren van data. Kopiëren en plakken gaat goed, zodra macro’s zijn uitgeschakeld.
Dus op het moment dat er aanpassingen nodig zijn en daarbij Ctrl+V te gebruiken, dan moet het bestand opgestart worden zonder inschaleing van macro’s.
En dan is het probleem opgelost.

Groet Nono

Een kleine correctie.
CTRL-C en CTRL-V werken niet goed omdat je de Selection_Change event gebruikt waardoor de gekopieerde waarde niet bewaard wordt. Je kunt wel degelijk CTRL-C met CTRL-V gebruiken terwijl de macro's werkzaam blijven.

Dus als je een macro in een bestand zet, dan werkt CTRL-C en CTRL-V nog steeds maar zodra je het event Selection_Change gebruikt, werkt CTRL-C en CTRL-V niet meer.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Dit zal ongetwijfeld waar zijn, maar ik begrijp het niet.
Op het moment, dat ik het bestand open, dan is Selection_Change niet gebruikt (of?).
Dan zou de combinatie van Ctrl+C en Ctrl+V moeten werken?

Groet Nono
 
Dit zal ongetwijfeld waar zijn, maar ik begrijp het niet.
Op het moment, dat ik het bestand open, dan is Selection_Change niet gebruikt (of?).
Dan zou de combinatie van Ctrl+C en Ctrl+V moeten werken?

Groet Nono

Nee, want zodra je een cel selecteer om te kopiëren wordt het event Selection_Change al geactiveerd.
Zelfs al zou je de cel gebruiken dat bij het openen geselecteerd is, dan wordt Selection_Change geactiveerd zodra je de doelcel selecteert.
Alleen als je CTRL-C en CTRL-V in dezelfde cel gebruikt, zal de code niet worden geactiveerd. Maar dat heeft uiteraard geen toegevoegde waarde.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Dan heeft het inderdaad geen toegevoegde waarde. Je wilt immers van de ene cel naar de andere cel kopiëren.
Als je Selection_Change niet kunt de-activeren, dan kun je Ctrl+C met Ctrl+V in een andere cel niet gebruiken?

Groet Nono
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan