Plaknotities

Status
Niet open voor verdere reacties.

Riptide

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2008
op mijn balkje onder staan van die mooie plaknotie's als ik die aanklik komt er wel een notitie, maar die is nergens meer te vinden...!????

Als ik de notitie icon lang indruk verschijnt daar de de vele naamloose notie's die ergen zijn maar waar??!!!

HULP gevraagd

op mijn balkje onder staan van die mooie plaknotie's als ik die aanklik komt er wel een notitie, maar die is nergens meer te vinden...!????

Als ik de notitie icon lang indruk verschijnt daar de de vele naamloose notie's die ergen zijn maar waar??!!!

HULP gevraagd

Ik gebruik geen Mac Os, maar herinstalleer het programma eens.

OEF..dat programma staat al op de MAC weet niet hoe ik dat weer herinstaleer....:confused:

Heb je misschien hier wat aan, Riptide?
En als je het programma niet meer hebt kijk je maar even op de install cd.

LaPasta

Laatst bewerkt:
nou een tijdje ff aan de slag gegaan maar die plak notities werken nog steeds niet staan wel nog op buroblad in de 'spacedock ' onderaan.:confused:

Als je het programma open hebt staan staan de plaknotities zichtbaar in beeld. Als je vervolgens een ander programma selecteert verdwijnen de notities eventueel naar de achtergrond.
Wil je ze op de voorgrond houden dan kun je dit per notitie instellen.
Via;
Notitie > Zwevend venster (toets-combi "alt+apple+f")

Als je een notitie afsluit wordt deze verwijderd. Als je het programma beëindigd worden ze opgeslagen en weer geopend als je het Programma weer opent.

Raadpleeg de Help in het programma voor meer informatie over het gebruik van Plaknotities.

Nou.. die plaknotities staan onder in het dock, als ik er op klik gebeurt er niks....:(:(

Nou.. die plaknotities staan onder in het dock, als ik er op klik gebeurt er niks....:(:(

Als je er op klikt moet als het goed is dat programma geselecteerd worden als actief. Je menubalk past zich dus aan aan het programma Plaknotities.
Als je echter nog geen "notitie" hebt zal het programma die ook niet laten zien.

plaknoti.jpg

Maak dus een nieuwe Notitie aan en sluit deze niet. Als je notitie in de weg staat dan stel hem dan zo in dat hij achter je andere programma valt als je daarmee werkt (niet zwevend), of sluit het programma "Plaknotities" als geheel af (apple+Q).

Als het programma in het geheel niet start zoals het dus zo moeten kun je het misschien het programma weer een nieuwe start geven door het "plist-bestandje" te verwijderen.
com.apple.Stickies.plist is te vinden in bij iedere gebruiker in;
Bibliotheek > Preferences > com.apple.Stickies.plist

(Je kunt deze van een programma altijd verwijderen, als deze ontbreekt wordt dit voorkeuren-bestandje aangemaakt bij eerste start van het programma.)

Ja klopt dat zie ik bovenaanstaan maak ik een nieuwe notitie's aan maar verschijnt niet op het buroblad...maar is spoorloos of zo..als ik bij venster kijk staan er wel een aantal NAAMLOOS in de rij...

Heb hetzelfde probleem gehad en zo is het uiteindelijk opgelost:

sluit het programma plaknotities
ga via finder naar je thuismap
klik op bibliotheek
ga naar preferences
sleep het bestand "com.apple.Stickies.plist" naar je bureuablad
start plaknoties opnieuw
als het goed is werkt het nu en is er een nieuw bestand "com.apple.Stickies.plist" aangemaakt in preferences. Indien dit zo werkt kun je het bestand wat je naar het buereablad hebt gesleept weggooien in de prullenmand

hoop dat het zo werkt! :thumb:

Ik zou maar zo kunnen zijn dat je spaces aan hebt staan, en de plaknotities in een andere space getoond worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan