• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Plakopties kiezen zonder muis

Status
Niet open voor verdere reacties.

Winterkoning

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2007
Ik werk graag met het toetsenbord maar sommige zaken krijg ik maar niet voor elkaar. Hoe kom ik in de plakopties zonder muis? Ik weet dat je kan kiezen hoe je wilt plakken met SHIFT-F10 en dan plakken speciaal maar dat is niet wat ik bedoel omdat plakopties ook andere mogelijkheden geeft.

groet

Winterkoning

Ha Winterkoning,

Misschien is het mogelijk om zelf sneltoetsen te koppelen aan de plakopties die jij graag wilt gebruiken, maar ik ben bang dat je muis hier toch het werk moet doen. :)

Ik gebruik zelf heel veel Palkken Speciaal --> Waarden. Ik heb daar een macro'tje voor opgenomen, gekoppeld aan de sneltoets CTRL + Q

Code:
Sub PlakkenSpeciaalWaarden()
' PlakkenSpeciaalWaarden Macro
' Sneltoets: CTRL+q

Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
        :=False, Transpose:=False

End Sub

Misschien heb je hier iets aan.

Plaats onderstaande code in een standaardmodule en verbind een sneltoets aan de macro.
Selecteer de te kopieëren cel (CTRL+C) en gebruik dan de sneltoets
Code:
Public Sub ShowPasteSpecial()
    If Application.CutCopyMode <> False Then
        On Error Resume Next
        Application.Dialogs(xlDialogPasteSpecial).Show
    Else
         MsgBox "Het klembord is leeg.", vbInformation, "PasteSpecial"
    End If
End Sub

Mvg

Rudi

Bijlagen

Geweldig , speciaal een macro gemaakt! Bedankt!

Ik ga er vanuit dat er in Excel dus geen optie is om erin te komen.

Beste Winterkoning,

Kijkend naar jouw vraag en de gegeven antwoordne moet ik eerlijk zeggen dat ik het niet snap. Je wilt plakopties zien zonder muis te hoeven gebruiken?
Shift+F10 ken je, en als je daarna op de s klikt, zie je het venster met allerlei plakopties.
Wat ook kan na Ctrl+C, is Alt+W > S, en dan zie je ook het venster met de plakopties.

Maar dat wist je toch zeker al?

Groeten,
Richard

Alt+W > S, en dan zie je ook het venster met de plakopties.

Inderdaad, had ik net gezegd :D

De W bij jou van beWerken is de E van Edit in een Engelse versie zoals bij mij.

Wigi

Beste Winterkoning,

Kijkend naar jouw vraag en de gegeven antwoordne moet ik eerlijk zeggen dat ik het niet snap. Je wilt plakopties zien zonder muis te hoeven gebruiken?
Shift+F10 ken je, en als je daarna op de s klikt, zie je het venster met allerlei plakopties.
Wat ook kan na Ctrl+C, is Alt+W > S, en dan zie je ook het venster met de plakopties.

Groeten,
Richard

Hallo Richard,

Waarom zo'n cynische toon? Ik ben toch blij met de macro die iemand mij geleerd heeft?

Ik leg in de startpost volgens mij vrij goed uit wat er aan de hand is maar ik wil het nog wel een keer herhalen met extra uitleg.
Als ik plak zie ik een vormpje verschijnen. Ik vroeg me af waarom ik dat niet kon openen met het toetsenbord maar alleen met de muis. Shift-F10 --> E --> Plakken speciaal is meer klikken (minimaal 4, ipv 1) en geeft daarnaast volgens mij ook andere mogelijkheden zoals bijv. opmaak van bron behouden. Evenals bij doorvoeren verschijnt er ook zo'n vormpje waar ik graag toegang toe zou hebben met een enkele klik op mijn toetsenbord. Het is toch niet zo vreemd dat ik graag zou willen weten of daar een sneltoets voor bestaat? Ik ben erg van de sneltoetsen en een macro vind ik ook mooi maar als er standaard een toetscombinatie voor bestaat zou ik die graag willen weten. Ik heb al een programma van Microsoft afdeling Excel gedownload waar vele sneltoetsen via een macro staan maar dat zijn ook niet alle.

Met vriendelijke groet,

Winterkoning

Laatst bewerkt:
Beste Winterkoning,

Mijn toon is zeker niet cynisch bedoeld, maar eerder wat verbazend. Iemand die Shift+F10 kent, weet ook met de Alt-toets de werkbalken te bereiken. Het één zie ik namelijk als basiskennis van Excel, en het andere (Shift+F10) niet.

Groeten,
Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan