Planet terreur

Status
Niet open voor verdere reacties.

Party-Boy

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2003
Berichten
106
Hey

mijn buurman heeft een adsl verbinding van planet internet.
nadat ik alle instellingen had gecontroleert deed et internet et nog steeds nie.
Toen heb ik gepingt en zei die dat die de doelhost nie kon vinden

nouja we hebben toen de helpdesk gebeld van planet ...jeej
naar uren te hebben geprobeert ze zegt dat de netwerkaart op utpkabel stuk is.
Omdat et ip nummer met 169 begon.
dit kwam mij raar voor maarja.. volgens haar was et zo want et stond in haar script. :confused:

maar kan iemand mij helpen hiermee..omdat er achter te komen wat nu egt et probleem is

thnx
 
Geen ping < Of de drivers van de ethernetkaart moeten nog geinstalleerd worden, of de utp kabel is een cross in plaats van een straight.

Verwijder de ethernetmodem in apparaatbeheer, start de pc opnieuw op, installeer de software van de ethernetkaart opnieuw.

Controleer de kabel of probeer het met een andere utp-recht cat 5

groetjes speedtouch
 
HEt internet heeft het altijd gedaan..tot vanavond toen deed die et nie meer

ennuh de drivers werken perfect
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of hij Windows XP heeft en of er voor het probleem iets is geïnstalleerd?

Als hij XP heeft zou hij met met systeemherstel de instellingen naar 8-9-2004 terug kunnen zetten als hij het probleem toen nog niet had.
Misschien dat dat werkt.

Als er na dat herstelpunt nog wat is opgeslagen moet hij daar wel eerst even een backup van maken.
 
de instelllingen zijn het zelfde gebleven.
duz systeem herstel lijkt me wat overdreven
 
als er een realtek 8139 netwerkkaart in zit probeer dan eens om de stroom er echt af te halen.

Stekker er uittrekken dit heeft mij al bij meerdere mensen geholpen met het zelfde probleem. Minstens 2 minuten wachten alvorens de stekker er weer in te doen.
 
Als je adres met een 169.254 nummer begint,dan is het altijd zo dat de DHCP-server op je netwerk niet actief is om een adres te geven.Vaak is dit een probleem met de router.

Kijk eens even met het volgende commando is dos of je nu wel een IP adres krijgt:

ipconfig /all (voor XP)

Misschien kun je uitkomst even posten ? (laat bij je ip adres het laatste cijfer even weg ivm nieuwschierigen)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan