Planning/agenda weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

stoeresteven

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jan 2008
Hallo

Ik zou graag een soort van agenda/planning tool maken in Access. Een kort woordje uitleg: ik heb een tabel T_Agenda waarin ik volgende velden bijhoud: Datum, begintijd, eindtijd, medewerker, klant en omschrijving.

Nu zou ik graag een overzicht krijgen per half uur van een bepaalde dag per medewerker:
linkerkolom: vanaf 7u00 tem 20u om het half uur een lijntje (7:00, 7:30, 8:00, ..., 19:30, 20:00)
kolommen ernaast als header het medewerkersnummer: de omschrijving uit T_Agenda die voor deze medewerker van toepassing zijn op dat tijdstip.

Voorbeeld van een record in T_Planning:
Datum: 10/06/2011
BeginTijd: 10:00
EindTijd: 11:30
Medewerker: 001
Klant: Klant 1
Omschrijving: Oms 1

In mijn overzicht zou ik in kolom 001 dan het volgende willen zien:

001
7:00
7:30
8:00
8:30
9:00
9:30
10:00 Oms 1
10:30 Oms 1
11:00 Oms 1
11:30
12:00
...

Ik hoop dat het wat duidelijk is. Heeft iemand een idee ???
Alvast bedankt !

Bedoel je iets als in bijgaand voorbeeld?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie ! Ik ben al een eind verder, maar ik zou graag per medewerker een kolom hebben, dus ik vermoed dat er met een kruistabelquery zal moeten gewerkt worden.

In bijlage vind je de db. Wanneer ik de query Q_AgendaWeergeven probeer te openen krijg ik een foutmelding.

Kan iemand mij verder helpen ?

Bedankt
Steven

Bijlagen

Je had geen functie ingevoerd bij de kruistabel. Ook had je voor het Waardeveld een tekstveld genomen, en dat is een beetje onhandig, omdat je dan de functie Som niet kunt gebruiken bijvoorbeeld. Ik heb hem een beetje aangepast, zodat je nu voor de gebruikte uren een x hebt ingevuld.

Bijlagen

Ok, thx !
Ik ga het eens proberen en laat iets weten, moest het niet lukken !

Alvast bedankt !
Steven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan