om er voor te zorgen dat de planning sneller ingevuld word zijn we langzaam bezig deze te automatiseren. gegevens worden uit andere bestand gehaald.
nu is de bedoeling dat de cellen U4 T/M BR4 automatisch een kleur krijgen aan de hand van de Beging en Eind datum (B5 en B6).
het probleem echter is dat ik de opbouw van de formules niet snap die ik op het internet gevonden heb.
bijgaande een "test" document met daar hoe de planning (zonder koppelingen) opgesteld is.
Bekijk bijlage test.xlsx
nu is de bedoeling dat de cellen U4 T/M BR4 automatisch een kleur krijgen aan de hand van de Beging en Eind datum (B5 en B6).
het probleem echter is dat ik de opbouw van de formules niet snap die ik op het internet gevonden heb.
bovenstaande formule kan je 4 datums in vullen en word de planning gekleurd door 2 verschillende kleuren.1. =ALS($K14<=Y$1;ALS($L14>=Y$1;1;ALS($M14<=Y$1;ALS($N14>=Y$1;2;0);0)))
wat ik ook veel vond was voorwaardelijke opmaak, helaas werkt dit niet perfect omdat er dan nog veel handmatig ingevuld moet worden.
bijgaande een "test" document met daar hoe de planning (zonder koppelingen) opgesteld is.
Bekijk bijlage test.xlsx
Laatst bewerkt: