• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Planning: automatisch cellen kleuren gebaseerd op datum.

Status
Niet open voor verdere reacties.

icebird50

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2012
om er voor te zorgen dat de planning sneller ingevuld word zijn we langzaam bezig deze te automatiseren. gegevens worden uit andere bestand gehaald.
nu is de bedoeling dat de cellen U4 T/M BR4 automatisch een kleur krijgen aan de hand van de Beging en Eind datum (B5 en B6).

het probleem echter is dat ik de opbouw van de formules niet snap die ik op het internet gevonden heb.
1. =ALS($K14<=Y$1;ALS($L14>=Y$1;1;ALS($M14<=Y$1;ALS($N14>=Y$1;2;0);0)))
bovenstaande formule kan je 4 datums in vullen en word de planning gekleurd door 2 verschillende kleuren.

wat ik ook veel vond was voorwaardelijke opmaak, helaas werkt dit niet perfect omdat er dan nog veel handmatig ingevuld moet worden.

bijgaande een "test" document met daar hoe de planning (zonder koppelingen) opgesteld is.

Bekijk bijlage test.xlsx

Laatst bewerkt:
Hoi icebird,
De uiteenzetting is niet erg duidelijk.
Ik mis ook de zin met het vraagteken. Want waar loop je tegenaan? wat lukt er precies niet?
Misschien zo, met VO:
Code:
=EN(A$2>=$B$5;A$2<=$B$6)
van toepassing op:
Code:
=$4:$4

Hoi icebird,
De uiteenzetting is niet erg duidelijk.
Ik mis ook de zin met het vraagteken. Want waar loop je tegenaan? wat lukt er precies niet?
Misschien zo, met VO:
Code:
=EN(A$2>=$B$5;A$2<=$B$6)
van toepassing op:
Code:
=$4:$4

Hoi Gijsbert1,

bedankt voor het snelle reageren,
helaas lukt het mij niet om de formule goed toe te passen.

dit is het resultaat.: Bekijk bijlage test 2.0.xlsx

daarnaast heb ik de originele vraag aangepast hoop dat hij zo wat duidelijker is.

Niet QUOTEN s.v.p. Maakt het geheel nogal snel onleesbaar. Gebruik knop "reageer op bericht" of tekstvak "snel reageren".

On-topic:
1. je moet de formule niet in de cel zetten, maar gebruiken als voorwaarde voor "voorwaardelijke opmaak" (VO)
2. de verwijzingen in de formule van Gijsbert moet je dan ook nog aanpassen aan jouw eigen situatie. Bij jou staat de datum niet in A2 bijvoorbeeld...

Voor deze keer heb ik dit voor je gedaan: zie bijlage. Is dit de bedoeling?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Eerst een basiscursus Excel volgen doet vaak al wonderen.
Excel gebruiken is complexer dan autorijden.

@AlexCEL bedankt het werkt perfect!

@snb. die cursus heb ik ooit gevolgd ergens in 2008, en ik maak eens in de 2 jaar iets in excel dus de meeste dingen ben ik allang alweer vergeten.

Ik denk dat ze in jouw bedrijf, als ze slim zijn natuurlijk, proberen de vaardigheden van de medewerkers op peil te houden.
Waar dat niet rendabel is schakel je toch gewoon externen in.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan