• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Planning Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Richy1973

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2016
Berichten
40
Hallo,

ik ben een planning aan het maken, en heb aan de hand van enkele voorbeelden een bestandje gemaakt. De planning moet een beetje op een Gantt Chart lijken. Met behulp van voorwaardelijke opmaak al aardig op weg, maar ik realiseer mij net dat er een ontwerpfoutje inzit.

Misschien wil iemand even meedenken hoe dit probleem op te lossen.

wij werken met meerdere ploegen, een ploeg kan een 1 dag's klus hebben of een meerdaagse klus. Voor de eerste vijf regels lukt dit nog wel door middel van een keuzelijst, bij 1 wordt 1 cel gekleurd dvm voorwaardelijke opmaak. Nu het probleem, Als een klus op woensdag start kleuren ook de maandag en dinsdag mee. Hoe kan ik dit omzeilen, ik heb al zitten denken om een extra keuzelijst te maken met daarin bijvoorbeeld de maandag en dinsdag opgenomen. Maar dit wordt erg omslachtig denk ik.

Kan dit zonder VBA opgelost worden?

Groet Richy.
 

Bijlagen

  • planning concept v2.xlsx
    59,1 KB · Weergaven: 142
Niet zo mooi als dat van u maar wel effectiever.:)
 

Bijlagen

  • planning concept v2.xlsx
    31,3 KB · Weergaven: 144
Kan deze oplossing je bekoren
 

Bijlagen

  • Kopie van planning concept v2(jp).xlsx
    32 KB · Weergaven: 117
Hallo,

Het helpt altijd, even een andere invalshoek op een probleem. Met beide oplossingen kan ik wel iets, bedankt voor de moeite!

Ga nog even verder stoeien, nog even een vraagje, getrapte validatie, kan ik dan verwijzen naar een ander tabblad?
Ik ga nog enkele keuzelijsten toevoegen, en wil dan doorkiezen. Ik zie op het forum wel diverse voorbeelden maar krijg steeds maar waarde te zien.
Kun je een keuzelijst maken waaruit je "A" kiest (dit staat dan op een ander tabblad) en vervolgens ook doorkiezen met een keuze uit hetzelfde andere tabblad? Ik zal morgen even een voorbeeldje toevoegen voor de duidelijkheid.

groet Richy.
 
Hallo,

Ben van de week redelijk opgeschoten met mijn opzet planning. Na veel wikken en wegen gekozen voor een andere opzet.
Toch bedankt voor de hulp.

Op zich heb ik het nu aardig voor elkaar, zelfs met getrapte validatie. Toch heb ik nog een vraag; Als je gebruik maakt van getrapte validatie, kun je de gegevens dan uit een ander tabblad halen? Ik krijg dit niet voor elkaar, de verwijzing opnemen in gegevens validatie ,zoals dat normaal gaat, werkt niet.
Ik voeg een voorbeeld bij, de gegevens in het geel onder de planning wil ik graag op een ander tabblad (gegevens) hebben. ik heb al op Google gekeken, maar vind niet echte een aanwijzing, functie INDIRECT misschien?


Bekijk bijlage Planning 2016 V2.2.xlsx


Groet Richy.
 
Dat gaat wel maar enkel als je die validatiegegevens een naam geeft en die naam gebruikt in je validatie.33Ik heb de 5 lijstjes een naam gegeven
en heb dat toegepast in C5 en N6.
 

Bijlagen

  • Planning 2016 V2.2.xlsx
    49,8 KB · Weergaven: 130
Laatst bewerkt:
dag Cobbe,

ik zie of snap even niet wat je gedaan hebt. ik zie bij gegevensvalidatie wel de verwijzing =werkplan staan. maar is dat alles?
zou je mij dit in stappen willen uitleggen?

groet Richard.
 
Dat heb ik toch al uitgelegd.
Je moet de lijstjes een naam geven als die zich op een andere plaats bevinden dan op het zelfde werkblad.
En die naambereiken kan je dan gebruiken in je validatie.
Ik veronderstel dat je een naambereik kan definiëren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan