• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Planning Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gaitmight

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2018
Goedemiddag,

Ik zit met een probleem in Excel.

Ik heb planning gemaakt die automatisch de planning inkleurt op de juiste data. Tevens verandert de kleur in de planning afhankelijk welke werknemer er gekozen wordt. Nu wil ik graag toevoegen dat door te kiezen welke werkdagen iemand beschikbaar is (ma, di, wo, do of vr) deze ingevuld wordt in de tabel. Op dit moment wordt de gehele periode ingevuld.

Is het mogelijk om dus wanneer een dag niet aangevinkt is deze ook niet ingekleurd wordt in de planning?

voorbeeld:

Werknemer 1 werkt alleen op dinsdag tot vrijdag. In de planning moet dan ook alleen de dinsdag tot en met de vrijdag ingekleurd worden. De maandag moet dus altijd leeg blijven.

Mvg, Gerard

Bijlagen

Inmiddels zelf al wat zitten puzzelen.

Heb nu met behulp van wat hulp kolommen het zo ver dat hij het voor één week invult.

Waarschijnlijk is het een kwestie van de formule van de voorwaardelijke opmaak aanpassen alleen weet ik niet hoe..

Alvast bedankt.

In de bijlage zit versie 2 van het document

Bijlagen

Super!

Hartelijk dank voor de hulp!

Hier kan ik wel wat mee

Met vriendelijke groeten, Gerard

Goedenmiddag,

Nogmaals bedankt voor uw hulp alleen ik loop toch nog tegen een dingetje aan. Wanneer ik een tweede project wil toevoegen aan mijn planning (zie Excel bestand) werkt het principe niet meer.

Ik wil dus per project op verschillende dagen vinkjes aan en uit kunnen zetten en dat dan ook terug zien op de planning. Tevens kan het voorkomen dat dezelfde werknemer aan het project werkt.

Is dit mogelijk?

Alvast bedankt!

Goeten Gerard

Bekijk bijlage document1_Gijs_Gerard.xlsx

Laatst bewerkt:
Goh, stom van me of daar niet aan te denken!

Inmiddels volledige planning aangepast en werkt als een trein!

Danku!

Groeten, Gerard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan