• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Planning in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jasper91

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2011
Goedemiddag,

Ik ben op het moment hard bezig alle MS systemen bij ons te updaten/vervangen/uitbreiden.

Nu heb ik een project planning gemaakt in excel. Elk uniek project heeft een tabblad waarop de verschillende projecttaken, met start/eind data; engineers etc., per regel staan genoemd.
Op het sheet is daarnaast ook een jaarkalender aanwezig, waarin de dagen dat de engineer met de betreffende taak bezig is kunnen worden gekleurd.

De taken met bijbehorende informatie worden allemaal keurig geimporteerd uit een access database en vervolgens ook verwerkt.

Nu is echter de wens om een overzichtstabblad te maken. Het is de bedoeling dat hierop (voorlopig) alleen de engineers komen met wederom een jaarkalender.
Nu is echter de bedoeling om alle dagen die de engineer bezet is hierin te kleuren, zodat er een totaal overzicht ontstaat wanneer welke engineer bezig is met een project en nog belangrijker; wanneer niet.

Ik hoop dat ik niet te warrig ben geweest, anders moeten jullie gewoon roepen, dan probeer ik dingene extra te verduidelijken.

Grt
Jasper

Hoi Jasper,

Ik denk dat je toch iets te warrig bent, een voorbeeldbestand zou een hoop kunnen verduidelijken. Haal wel de gevoelige info eruit.

Hi MJONK,

Dat was inderdaad iets waar ik al bang voor was :P.
Zie hierbij een uitgeklede verder;
Tabblad 45803 is het tabblad dat hoort bij project 45803.0.00,
Tabblad 45804 is het tabblad dat hoort bij project 45804.0.00,
Tabblad Total is het tabblad waar ik van alle engineers de data wil verzamelen (het liefste met .5 voor een halve dag (4 uur) en .25 voor een kwart dag (2 uur).

De macro welke ik gebruik om de activiteiten te updaten heb ik verwijderd, omdat deze erg lastig openbaar te maken is, i.v.m. de gevoelige data.

Het kan best zijn dat ik teveel wil nu... Maar ik hoop dat jullie met me mee willen denken.

Ik heb in het verleden een macro gemaakt (m.b.v. internet), welke een formule creëert waarmee kleuren te tellen zijn in een bepaalde range. Ik weet dit niet direct toe te passen, maar misschien weten jullie er een toepassing mee.

Alvast bedankt allemaal!

Grt

@edit
Bijlage toegevoegd:
Bekijk bijlage Planning voorbeeld.xlsx

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan