planning maken in acces like outlook planning met balken

Status
Niet open voor verdere reacties.

mm_the_matrix

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2005
Berichten
79
ik wil binnen mijn access uren reg een planning maken over de projecten die ik en mijn colega's hebben.

het moet er ongeveer uitzien als de balken planning in outlook in een agenda.

daarnaast moet er een onderscheid zijn tussen meerdere dingen,

er moet een balk per project aanwezig zijn.
echter is het zo dat de balk de begin en de eindatum van het project moet aangeven en hoeveel uren er voor beschikbaar zijn (een kleur mischien?) een project van 2 jaar lijkt heel dominant in de planning, maar als er maar 40 uur aan gewerkt wordt?????

eventueel (liefer wel) moet hier ook direct de al aan het project toegevoegde med werkerkers in te plannen zijn per week waar de balk van het project is.
 
hoe maak ik zo'n planning.

is er een functie in access of moet ik dit helemaal zelf programeren.

(voorbeeld scrips worden zeer op prijsgesteld)
 
Klinkt alsof je met Microsoft Project wilt werken......
Met MS Project kan je gantt kaarten bijhouden en resources allocceren.
 
hoe maak ik een koppeling met access

ik heb dus al wel een urenregistratie systeem gemaakt die ook de gewerkte uren afboekt van de tijd die een medewerker heeft gekregen voor het project.

ik wil dus geen dubbel systeem.

ik heb ook te horen gekregen dat project niet laat zien hoeveel uren er beschikbaar is voor het project en daarom niet overzichtelijk.

ook zou ik graag werken met prioriteiten
 
Volgens mij kan dat wel met project.

Als je toch met access wilt blijven werken, zou ik adviseren om een goed boek over VBA aan te schaffen, want dan denk ik dat je toch zelf aan het programmeren moet gaan slaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan