• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

planning maken voor freelancer in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Atout

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2015
Ik wil als zelfstandige een duidelijk overzicht krijgen van mijn lopende projecten.
Daarom ben ik op zoek naar het volgende:
* tabblad 1: naam project, categorie, begin- en einddatum, dag waarop het project plaatsvindt (de meeste projecten komen 1x per week terug, en dit voor een duur van 10 à 15 weken); mogelijkheid om een 'vakantiedag' in te bouwen, waardoor het geheel dus opschuift
* tabblad 2: visueel overzicht met balkjes (soort Gantt Chart)
Een beetje zoals de planning die je in Outlook Agenda kan maken zeg maar, maar dan met toevoeging van een duidelijker visueel overzicht.
Nog even vermelden dat de uitleg niet te technisch mag worden, ik ken enkel de basis van Excel.
Tips?

Laatst bewerkt:
Heel belangrijk hier is dat een project dus niet blijft doorlopen over alle weekdagen heen, maar slechts 1x per week terugkeert. En die mogelijkheid vind ik in geen enkele template.

Laat eens zien wat je zelf al in elkaar hebt gestoken.

Eerlijk, Cobbe? Nog niets.
Ik weet echt niet hoe ik er aan moet beginnen. Ik veronderstel dat je in tabblad 1 je gegevens invoert, en dat je in tabblad 2 het resultaat visueel kan raadplegen. Maar dat gaat mijn petje al te boven. Anderzijds kan ik me niet voorstellen dat zo'n sheet nog niet bestaat, want veel mensen hebben toch een gelijkaardige behoefte?
Momenteel heb ik tot Pasen 11 projecten lopen, waarvan de meeste 1x per week terugkomen. Ook krijg ik veel aanvragen om een nieuw project aan te nemen, maar dan wil ik meteen een helder overzicht van wat er nog te gebeuren staat.

Ik kan je wel van dienst geen probleem zijn mail me met specs *knip*

Laatst bewerkt door een moderator:
Probleem is: De MEESTE projecten komen wekelijks terug.
Toch een voorbeeld toegevoegd.
De kalender is van VBA-goeroe SNB.
Ga met de comboBoxen naar de maand mei, en zie het resultaat.

Bijlagen

Er is ook open Source die dit kan:
https://en.wikipedia.org/wiki/ProjectLibre
ProjectLibre is a project management software system. It intends to be a complete desktop replacement for Microsoft Project

het lijkt me nogal een klus om dat in Excel over te doen.... zeker als je zelf alleen maar de basis hebt.... hoe los je dan telkens problemen op.

Voor zulke software, die op zich kant en klaar is, kun je de handleidingen en tips op internet volgen, effe Googlen...
http://www.projectlibre.org/

slide_image_13-Bos13-projectlibre.jpg

Ik heb een zeer professioneel excel bestand planning per week mail me bij interessemail mailadres "*knip*"

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor de reacties.
Wjweert, ik heb je een e-mail gestuurd.
Wieter, ik heb je document bekeken. Handig ding, maar ik mis enkele elementen die toch belangrijk zijn voor mij: ik voer dikwijls meerdere projecten op één werkdag uit, dus ik moet een tijdsindicatie kunnen toevoegen. Ook gebeurt het dat een project voor 2 à 3 weken on hold wordt gezet wegens te drukke agenda. Deze momenten worden later ingehaald, en moet ik dus nog manueel kunnen toevoegen.

Dure vogels: gelieve niet te reageren!
WJweert: 150 euro, ga iemand anders voor de gek houden!

Laatst bewerkt:
WJWeert, we bevinden ons hier op een forum dat 'Helpmij.nl' heet.
Jij durft voor één (1) document 150 euro te vragen. Hoe durf je?
Uit eerder bericht begrijp ik dat je geen maatwerk meer moet leveren, maar dat je het document zo naar mij kan doorsturen. Weinig moeite toch?
Ik denk dat niemand hier jouw prijsberekening begrijpt.
En geef me één reden om je te vertrouwen. Wat zijn je referenties? Ben je officieel ingeschreven of wil je die 150 euro ook nog eens puur in je eigen zakken steken?
Neen, met dit soort uitzuigers doe ik geen zaken!

Laatst bewerkt:
Beste wjweert,

Het plaatsen van een emailadres is niet toegestaan op dit forum. Daar is de mailoptie op het profiel voor.
Ook is het zeer zeker niet de bedoeling dat er iets verkocht wordt zonder dit expliciet duidelijk te maken EN dit in de juiste sectie te doen (sectie: aangeboden).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan