• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Planning met zoekfuncties

Status
Niet open voor verdere reacties.
Aanvankelijk werkte het bij mij, maar nu, nadat het geheel een keer is afgesloten en weer opnieuw is opgestart laat het het er bij mij ook bij zitten. Je moet dus even een stapje terug, dus die zoekmogelijkheid op de naam even achterwege laten. Ik probeer nog even te kijken of ik het toch draaiend kan krijgen.

Hoi

is een spelfout sorry e hoort er niet te staan

Grt

Ad

Laatst bewerkt:
Hallo Ad,
Kolom A en B verwisseld
Er zijn geen macro's gebruikt, daN blijft het mogelijk om undo te gebruiken om terug te zetten.
Als je in kolom b een "proces" toevoegt direct onder de tabel,
dan worden automatiesch alle formules doorgetrokken.

Bijlagen

Hoi Sylvester

De oplossing van Thoralf is eigenlijk zoals ik bedoelde echter als het kan met zoekfunctie zie topic 14-18-19 en 21 deze werkte nog niet

Grt

Ad

Laatst bewerkt:
Hoi Ad,

Ik zit even met een raar probleem.
Graag had ik daarbij de steun van andere helpers om dit voor je op te lossen.
Zie bijlage.
Probleem:
1 De validatie, die volgens de formule voor de validatie in bijv A4, van Roncancio, gaat, werkt niet als je het bestand opent. Als je echter in de formule gaat staan en je kiest ENTER of CTRL+SHIFT+ENTER (dit laatste, als matrixformule invoeren, zie je niet terug in de formule), dan werkt hij wel.
2 Als je, na uitvoering van 1, direct een medewerker kiest, werkt het zoals bedoelt, 1 regel nieuw invoegen. Echter als je via het kiezen van een letter, bijv de letter p, en dan een naam kiezen, dan worden er 2 nieuwe regels ingevoegd.

Hoe moet dit worden opgelost, c.q. wat heb ik fout gedaan?

Aanvulling:
Als ik het bestand zonder VBA opsla, dan heb ik dezelfde verschijnselen, uiteraard zonder de invoeging van de nieuwe regel. Dus ook dan na opstarten geen validatie, wel validatie na de ENTER-actie. Verder nog, ik heb in een ander bestandje deze zelfde validatievorm (het voorbeeld van Roncancio) staan en daar werkt het zonder problemen.
Voorlopige conclusie: De VBA lijkt geen boosdoener, de validatieformule zou ook geen boosdoener zijn (immers na de ENTER-actie werkt het). Dus waar zit de oorzaak van het gedrag rondom de validatie??

Ondertussen voor het tweede probleem, de invoeging van 2 lege rijen, een oplossing kunnen realiseren.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
nog een poging: Bekijk bijlage planning 4.xlsm

Let op dat je bij de function Optellen de invoer van grijs t/m grijs selecteert.
Dus inclusief bijde grijze vakken.
Dit omdat dan als er een regel toegevoegd wordt de grensen van de formule automatisch gewijzigd worden.

Hoi
Ik heb nu nog de vraag of het mogelijk is om in de kolom bij naam een beginletter of eerste 2 bv in te toetsen en deze dan gifilterd worden.
Zodat de keuzelijst gelijk stuk kleiner word.

Maar is nu al zeer werkbaar .

Alvast erg bedankt voor de hulp

Grt

Ad

Laatst bewerkt:
Hoi

Zoek nu nog de mogelijkheid om het lettertype groter te krijgen in de dropdown.

En de mogelijkheid om meerdere selecties te maken in de dropdown

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan