Hoi Ad,
Ik zit even met een raar probleem.
Graag had ik daarbij de steun van andere helpers om dit voor je op te lossen.
Zie bijlage.
Probleem:
1 De validatie, die volgens de formule voor de validatie in bijv A4, van Roncancio, gaat, werkt niet als je het bestand opent. Als je echter in de formule gaat staan en je kiest ENTER of CTRL+SHIFT+ENTER (dit laatste, als matrixformule invoeren, zie je niet terug in de formule), dan werkt hij wel.
2 Als je, na uitvoering van 1, direct een medewerker kiest, werkt het zoals bedoelt, 1 regel nieuw invoegen. Echter als je via het kiezen van een letter, bijv de letter p, en dan een naam kiezen, dan worden er 2 nieuwe regels ingevoegd.
Hoe moet dit worden opgelost, c.q. wat heb ik fout gedaan?
Aanvulling:
Als ik het bestand zonder VBA opsla, dan heb ik dezelfde verschijnselen, uiteraard zonder de invoeging van de nieuwe regel. Dus ook dan na opstarten geen validatie, wel validatie na de ENTER-actie. Verder nog, ik heb in een ander bestandje deze zelfde validatievorm (het voorbeeld van Roncancio) staan en daar werkt het zonder problemen.
Voorlopige conclusie: De VBA lijkt geen boosdoener, de validatieformule zou ook geen boosdoener zijn (immers na de ENTER-actie werkt het). Dus waar zit de oorzaak van het gedrag rondom de validatie??
Ondertussen voor het tweede probleem, de invoeging van 2 lege rijen, een oplossing kunnen realiseren.