• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

planning personeel automatiseren

pollepap

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2009
Berichten
39
Ik wens een personeelsplanning te automatiseren. Ik heb een lijst waarin de operatoren aanwezig zijn en ook in welke shift. Dan heb ik een lijst van welke operatoren welke machines kunnen bedienen. Nu zou ik de weekplanning willen automatiseren, zodat automatische de namen worden ingevuld van de operatoren die aanwezig zijn en de vaardigheden hebben. Ik kom er niet uit. En VBA ken ik niet
thx
 

Bijlagen

  • verlofkalender ed1.xlsm
    66,8 KB · Weergaven: 18
Iedere naam mag maar 1 keer voorkomen? 6 namen voor 18 plaatsen?

wees eerlijk en speel niet met de helpers hun voeten.
 
alvast een begin, maar alles is nog sneller (gedeeld door 10?) te maken door kolom per kolom te werken en gebruikte namen alvast te schrappen. Maar dat is voor later ...
Eerst even kijken wat er niet goed aan zou kunnen zijn.
 

Bijlagen

  • verlofkalender ed1.xlsm
    84,1 KB · Weergaven: 5
na een turbo-slaapje
 

Bijlagen

  • verlofkalender ed1.xlsm
    83,6 KB · Weergaven: 5
Iedere naam mag maar 1 keer voorkomen? 6 namen voor 18 plaatsen?

wees eerlijk en speel niet met de helpers hun voeten.
Klopt er staat een fout in, in het blad planning, daar waar een kruisje staat daar moet niemand gepland staan. Sorry
 
Terwijl hier wel gebruik van wordt gemaakt. Is dat bestandje wel van jou, of????
Er staat inderdaad VBA, maar dit zijn zaken die ik hier op het forum heb gevonden. En door hier mee te "spelen" kom ik wel meestal tot een oplossing.
 
na een turbo-slaapje
Super bedankt, maar ik zie nu dat het bestand niet duidelijk was. In de blad planning, daar waar een x staatn daar moeten geen namen in.
Ik zie ook dat er op sommige dagen operatoren dubbel staan. Maar iedereen kan maar aan 1 lijn staan per dag.
Voor de lijnen waar er geen namen beschikbaar zijn , zou het mogelijk zijn om daar de naam " Interim" in te vullen en deze cel geel te kleuren?
Sorry voor het misverstand, maar dit is al wel super.
 

Bijlagen

  • verlofkalender ed1.xlsm
    103,5 KB · Weergaven: 7
nog eventjes voor mijn turbo-slaapje
 

Bijlagen

  • verlofkalender ed1 (1).xlsm
    114,9 KB · Weergaven: 12
Terug
Bovenaan Onderaan