• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Planning

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ritchy

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2018
Hallo,

Voor mijn werk ben ik bezig om de planning makkelijker maken. Op zich lukt dat aardig. echter loop ik nu tegen iets aan waar ik niet zo goed raad mee weet.
in de bijlage een vb om een en ander te verduidelijken.

In het offerteregister worden er gegevens in gevoerd, op het moment van opdracht wordt dit overgenomen naar de jaarplanning. In de jaarplanning wordt vervolgens de start en eind datum ingevoerd.
Nu moet vanuit de jaarplanning de weekplanning gevuld worden met gegevens. we werken met 5 ploegen per dag. per dag kunnen er dus 5 projecten zijn. in W1 kan ik de gegevens met een formule er wel inkrijgen, idem voor de andere dagen. echter als een project langer loopt wordt het voor mij te ingewikkeld en de formule erg lang denk ik.

Wie kan mij op weg helpen, mag eventueel ook met een macro.

groet Ritchy

Bijlagen

In werkblad: W2 en W5 heb ik matrix-formules gebruikt om gegevens op te halen uit de Jaarplanning.
in cel B5:
Code:
=IF(COUNTIF(OFFSET('Jaar planning'!$J$7;0;(B$4-'Jaar planning'!$J$4);99;1);1)>=$A5;
INDEX('Jaar planning'!$A$1:$I$48;SMALL(IF(OFFSET('Jaar planning'!$J$7;0;(B$4-'Jaar planning'!$J$4);99;1)=1;
ROW(OFFSET('Jaar planning'!$J$7;0;(B$4-'Jaar planning'!$J$4);99;1));"");$A5);2);"none")

Ik hoop dat je een Engelstalige Excel-versie hebt (anders ff vertalen)
P.S. Ik heb werkbladen W6 tot W53 verwijderd, omdat het bestand aan de grote kant was.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Wauw.....

Dat ziet er goed uit Piet. Zal er vandaag even mee stoeien, denk dat ik er zo heel ver mee kom.

Hartstikke bedankt, top!

Mocht ik er volledig uitkomen zal ik dit topic sluiten.

Groet Ritchy.

Graag gedaan Ritchy.
Als het zo snel gaat, dan is de leerfactor minder hoog.
Dus stel gerust vragen, als iets niet helemaal duidelijk is.
En misschien zijn er helpers die een andere methode toepassen om hetzelfde resultaat te krijgen.
Bij grote data-tabellen worden matrix-formules soms hinderlijk traag.
Dan zou VBA sneller een resultaat kunnen geven.

Laatst bewerkt:
Dag Piet (en misschien iemand anders),

Ik heb de planning weer uitgebreid met de ontbrekende weken. Voor het grootste deel van de weken werkt het, echter vanaf week 49 neemt werkt de formule niet meer. Ik heb het idee dat het hem in de jaarplanning zit, maar kan er niet achter komen wat :confused:

Zou jij, er nog eens naar willen kijken? Graag zou ik in de jaarplanning ook op nemen dat iemand vrij, vakantie of cursus heeft. Echter heb ik t idee dat dit niet goed werkt met de formule.
Heb je hier misschien ook een oplossing voor?

Bijlagen

Ha Ritchy,
Op werkblad Jaar Planning moet je eerst de formule in J7 naar benden doortrekken tot J13
Daarna de reeks J7:J13 naar NQ7:NQ13 naar rechts trekken.

Voor de overige vragen, zal ik vanavond even kijken.

Goedemorgen Piet,

Dat had ik zelf kunnen bedenken :(

bedankt voor je reactie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan