Beste,
Ik heb een voorbeeldbestand opgenomen met daarbij een invoerscherm (dus de bron data) en een tabblad met de planningsweergave die daaruit moet volgen.
Beide tabbladen bevatten fictieve namen en klantnamen.
In tabblad planningsweergave, vind je de layout van de planning zoals wij die nu steeds opstellen. Echter hebben wij niet 1 maar tig medewerkers en per week kunnen er natuurlijk ook veel meer klanten gepland worden. Het opstellen van dit overzicht is redelijk arbeidsintensief en foutgevoelig. Maar zodra je iets wilt wijzigen is dit heel eenvoudig te doen. De groen gemarkeerde uren zijn goedgekeurde uren en de rood gemarkeerde totaal cellen geven aan dat er meer uren gepland zijn, dan dat er beschikbaar is.
Wat ik graag zou willen, is dat ik dit overzicht met behulp van visuals zowel in Power Pivot, als in Power BI kan namaken op basis van de gegevens zoals opgegeven in tabblad Invoerscherm.
Per medewerker en per week zou dit nog wel lukken, maar de bedoeling is, dat het overzicht wordt aangevuld zodra er nieuwe medewerkers in dienst komen.
Als je per medewerker en per week een tabel zou maken, dan gaat alles schots en scheef staan, omdat je in de ene week op 1 klant, en in de volgende week op 3 of meer klanten gepland kunt staan. Plus dat je bij een nieuwe medewerker een nieuwe tabel moet maken.
De uren die beschikbaar zijn per week, staan er nu los bij, maar zijn dan gerelateerd aan een andere tabel.
De voorwaardelijke opmaak heb ik ook niet werkende gekregen.
Iemand die een idee heeft hoe ik een dergelijk iets kan maken?
Het koppelen van de gegevensbronnen aan power pivot/power bi, dat is geen issue, maar de juiste visuals tonen/combineren, vind ik nogal lastig. Alvast bedankt!
Gr. michel
Ik heb een voorbeeldbestand opgenomen met daarbij een invoerscherm (dus de bron data) en een tabblad met de planningsweergave die daaruit moet volgen.
Beide tabbladen bevatten fictieve namen en klantnamen.
In tabblad planningsweergave, vind je de layout van de planning zoals wij die nu steeds opstellen. Echter hebben wij niet 1 maar tig medewerkers en per week kunnen er natuurlijk ook veel meer klanten gepland worden. Het opstellen van dit overzicht is redelijk arbeidsintensief en foutgevoelig. Maar zodra je iets wilt wijzigen is dit heel eenvoudig te doen. De groen gemarkeerde uren zijn goedgekeurde uren en de rood gemarkeerde totaal cellen geven aan dat er meer uren gepland zijn, dan dat er beschikbaar is.
Wat ik graag zou willen, is dat ik dit overzicht met behulp van visuals zowel in Power Pivot, als in Power BI kan namaken op basis van de gegevens zoals opgegeven in tabblad Invoerscherm.
Per medewerker en per week zou dit nog wel lukken, maar de bedoeling is, dat het overzicht wordt aangevuld zodra er nieuwe medewerkers in dienst komen.
Als je per medewerker en per week een tabel zou maken, dan gaat alles schots en scheef staan, omdat je in de ene week op 1 klant, en in de volgende week op 3 of meer klanten gepland kunt staan. Plus dat je bij een nieuwe medewerker een nieuwe tabel moet maken.
De uren die beschikbaar zijn per week, staan er nu los bij, maar zijn dan gerelateerd aan een andere tabel.
De voorwaardelijke opmaak heb ik ook niet werkende gekregen.
Iemand die een idee heeft hoe ik een dergelijk iets kan maken?
Het koppelen van de gegevensbronnen aan power pivot/power bi, dat is geen issue, maar de juiste visuals tonen/combineren, vind ik nogal lastig. Alvast bedankt!
Gr. michel