• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Planningsbestand

Status
Niet open voor verdere reacties.
De plaats waar dit dient ingevoerd te worden heb je correct!

Op de eerste rode lijn zet je dit:

Code:
.Offset(, r.Offset(, 2).Value - DateSerial(2007, 1, 1) + 1).Value = r.Offset(, 6)

Op de tweede rode lijn dit:

Code:
.Offset(, r.Offset(, 2).Value - DateSerial(2007, 7, 1) + 1).Value = r.Offset(, 6)

Finch

Ik heb de code nog even bekeken en deze ook wat compacter gemaakt. Onderstaande is dus een alternatieve schrijfwijze:

Code:
[FONT="Courier New"]Dim r As Range
Dim rFoundCell As Range
Dim rngPeriode As Range
Dim FirstMonthPeriod As Integer

For Each r In Sheets("Invoer").Range("A9:A500")

If r.Value <> "" Then 
        If Month(r.Offset(, 2)) <= 6 Then  'Semester = 1 dwz de maand van de startdatum is jan of feb of maa of apr of mei of jun
            FirstMonthPeriod = 1
            Set rngPeriode = Sheets("planning2").Range("A4:A8")
        Else 'Semester=2
            FirstMonthPeriod = 7
            Set rngPeriode = Sheets("planning2").Range("A12:A16")
        End If

Set rFoundCell = rngPeriode.Find(what:=r.Value, LookIn:=xlValues, lookat:=xlWhole)

With rFoundCell
            .Offset(, r.Offset(, 2).Value - DateSerial(2007, FirstMonthPeriod, 1) + 1).Resize(, r.Offset(, 9).Value + 1).Interior.ColorIndex = 15
            .Offset(, r.Offset(, 5).Value - DateSerial(2007, FirstMonthPeriod, 1) + 1).Interior.ColorIndex = 3
            .Offset(, r.Offset(, 2).Value - DateSerial(2007, FirstMonthPeriod, 1) + 1).Value = r.Offset(, 6)
        End With        
    End If
Next r[/FONT]

Finch,

Superbedankt voor jou hulp!
Hij werkt echt super. De overloop voer ik voorlopig nog wel even handmatig in.
Misschien dat ik binnenkort nog een jaar voor 2008 invoer, of dat ik de bestaande vervang voor 2008. Wanneer ik vragen heb hoor je het wel!

Topper!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan