• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Planningslijst opzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

swanwil

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2010
Berichten
161
Hallo,

Dit is een vervolg op de vraag van 21-3-2012 "geplande uren per werknemer optellen"

Ik wil een planningslijst opzetten waarin per project diverse taken gepland worden.
In het voorblad wil ik dan een overzicht hebben van de geplande uren in de diverse projecten
Ook wil ik een overzicht hebben per werknemer van de geplande uren per dag.

Omdat ik er in de 1e opzet niet uitkwam heb ik mijn opzet aangepast dat per blad de uren per werknemer per dag opgeteld worden.
Echter krijg ik het niet voor elkaar om deze op het voorblad bijelkaar opgeteld te krijgen ...

Ook krijg ik de formule voor de uren per dag per project niet gemaakt zodat ik deze formule kan doorkopieren naar rechts en naar onder.
Ik had op dit forum al een formule gevonden die verwijst naar een andere cel [bijv. =INDIRECT($A30&"!"&C$28&5)] maar krijg deze niet werkend.
Bekijk bijlage planning-test 2012-03-28.xlsx

Bedoeling is dat ik achteraf makkelijk werknemers en projecten kan toevoegen zonder dat de formules aangepast moeten worden

Kan iemand mij helpen ?

alvast bedankt !!

groeten swanwil
 
Waarom gebruik je geen access voor het registreren van de uren?
Je kunt een tabel maken voor de projecten.
Een tabel waar je de werknemers in zet.
En dan dagelijks via een form ingeven welke werknemer welke taak hoe lang heeft uitgevoerd.
Aan de hand daarvan kun je een raport draaien van het aantal uren per project.
Ik denk dat access hier beter voor is dan excel.

Je kunt excel gebruiken voor dagelijkse planning.
Zoiets bv:
Bekijk bijlage 151469

Maar voor de rest zou ik Access gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Zou je niet een iets andere insteek kunnen kiezen: Zie blad1 voor registratie van de uren, en blad2 de tellingen per werknemer/per project/per dag etc door middel van een draaitabel?
 

Bijlagen

  • Kopie van planning-test 2012-03-28.xlsx
    61,7 KB · Weergaven: 180
@ Bulendyasin: Mischien heb je gelijk met Access maar ik dacht dat Excel beter gebruikt kan worden voor berekeningen.

@ Thoralf: Ik ben niet zo bekend met draaitabellen, dus begrijp niet zo goed hoe deze nu opgezet is. Is het met draaitabellen ook mogelijk dat als ik waarden aanpas dat deze dan ook automatisch worden meegenomen in de draaitabel of moet ik dan een nieuwe draaitabel aanmaken ?

Ik zat verder te denken; om het makkelijker te maken zou het helpen om de projecten op 1 tabbald onder elkaar te zetten ?

groeten, Swanwil
 
Draaitabellen hoef je niet opnieuw te maken, als je een bronwaarde wijzigt, dan moet je enkel klikken op Opnieuw berekenen van draaitabel om de gewijzigde waardes terug te vinden.

Voor het leren maken van draaitabellen kijk bijvoorbeeld eens op www.gratiscursus.be en dan bij excel 2010
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan