plasma TV aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

remond

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2004
Ik wil mijn Samsung plasma-TV aansluiten op mijn multimedia-pc voorzien van ATI Radon Xpress 200 (rs480) kaart. Als ik de TV aansluit op de S-video uitgang laat de beeldkwaliteit te wensen over. De TV heeft ook een VGA aansluiting. Is het mogelijk om de TV samen met de monitor aan te sluiten op de VGA-uitgang middels een splitter of switch o.i.d.
Of is het beter een videokaart met meerdere vga-uitgangen te gebruiken.
Wie heeft hier ervaring mee.

Zoek eerst in de technische gegevens van je TV de native resolutie op.
En stel deze dan in in de instellingen van je TV-Out.

Geen idee wat met native resolutie wordt bedoeld. De TV is plug en play en ondersteund alle resoluties. De TV heeft eveneens de mogelijkheid pc-instellingen te wijzigen. Deze optie werkt echter alleen als de pc via VGA is aangesloten.

De native resolutie is de resolutie waarmee je TV of monitor het beste presteerd.
Oftewel de maximale resolutie die je TV aan kan.
Dit staat dus gewoon in de technische gegevens van de TV.

De hoogste resolutie die de TV aan kan is 1024x768P.
Ik zal een dezer dagen een proefaansluiting maken met een VGA-kabeltje van een kennis. Mocht het resultaat meevallen dan overweeg ik de aanschaf van deze splitter http://www.allekabels.nl/na/0/7524/VGA-Splitter.html. in combinatie met een kabel van 5 m lengte. Tenzij iemand al voorhand kan mededelen dat dit geen goede optie is. Uiteraard zal ik mijn bevindingen op deze side kenbaar maken.

Ik heb de vga-splitter en 5 m vga-kabel aangesloten op de TV. Het resultaat is prima, zelfs met de PC-monitor aan. Bedankt voor de reactie,s.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan