Plastic onderplaatje waar P4 opzit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sliedo

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2001
Berichten
46
Wie kan mij helpen???
Ik heb al 2 pc's gehad waar het plastic onderplaatje waar de P4 processor opzit was gescheurd dit staat in het moederbord boekje als "Retention Mechanism"nu heb ik zelf een beetje creatief met 10sec lijm bezig geweest en het zit allemaal goed maar ik wil eigenlijk toch graag nieuwe want ik weet niet hoelang het bij mekaar blijft zitten.
Nu heb ik al met mijn computer leverancier gebeld maar die zegt dat hij er niet aan kan komen.

Wie weet een adresje waar ik die dingen vandaan kan halen???
Want echt veel zullen ze niet verkocht worden.

mvg
Sliedo
 
Buiten het feit dat ik het knap vind dat je die dingen stuk krijgt moet ik je teleurstellen. Je kunt die sockets wel los bestellen, maar je krijgt deze er nooit in. Een moederbord is een zogenoemde multilayer printplaat. Om de oude socket er uit te solderen zul je dus met hete lucht aan de gang gaan, dit zal de printplaat zeker beschadigen.
 
FF correctie ik bedoel dus niet de socket (niet goed uitgelegd van mijn kant :confused: ).
Heb nu even een foto erbij gezet het gaat om het zwarte plastic plaatje zie de witte pijl.
 

Bijlagen

  • retentionm.jpg
    retentionm.jpg
    41,4 KB · Weergaven: 57
Ow, die dingen. Lijkt mij sterk dat je leverancier die niet kan bestellen. Klinkt als onwil/luiheid. Bestel het elders.
 
je bedoelt de hefboom om de processor vast te zetten,misschien kun je ergens een oud moederbord krijgen en kijken of je hem kunt verwisselen.
 
Volgens het plaatje bedoelt hij het plastic plaatje waar je het koellichaam mee vastzet. Deze heb ik zelf ook wel een keer gehaald bij de PC-boer.
 
Je hebt dit plaatje vastgelijmd met 10 sec lijm. Prima. Als nu over een soldeerbout beschikt, ga even over de hechting, langs beide kanten zodanig dat het plastic een beetje in elkaar smelt. Dan houdt dit het zeker.
 
Hmm dan moet ik toch die computer zaak maar es harder aanpakken :mad: ze zullen wel te lui zijn om zo'n goedkoop klein iets te bestellen,misschien moet ik gelijk maar een nieuwe pc bestellen want dan zal het opeens wel gaan zeker,wordt tijd voor een nieuwe pc-boer.
Morgen nog maar ff langs bij die gasten als ze dan niks weten mail ik wel een paar computerwinkels die wel moeite doen voor hun klanten.

Het gelijmde zal wel houden maar er staat toch een bepaalde druk op die onderplaat omdat die de koeler tegen de cpu moet drukken,en als er eenmaal een scheur inzit dan is het erg verzwakt,zal maar ff afwachten hoelang het nog meegaat anders weer lijmen en met de soldeerbout wat vanzwam zegt ff lekker smelten.

En als iemand weet welke pc-boer ze heeft liggen of er aan kan komen dan hoor ik het graag.

mvg
Sliedo
 
Allemaal bedankt voor de reactie's.
Op e-bay staan er genoeg op :D

mvg

Sliedo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan