platen copieren werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

haagen47

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2005
platen copieren via comp op cd werkt niet meer,had pentium 2 windows 98 nu pentium 4 w xp.de minijack op de line out aangesloten (blauwe gaatje) niets te horen.gebruik dezelfde software als voorheenvan Victor Peters Lp,s op cd zetten maar nee hoor wat te doen?Graag niet te veel technische woorden ben een leek. Bedankt alvast.

Normaal gesproken sluit je een platenspeler eerst aan op een voorversterker en die sluit je aan op de line-in van je geluidskaart. Het signaal van een platenspeler is doorgaans te zwak om direct op je geluidskaart aan te sluiten. Maar heb je wel bij de eigenschappen van het geluid gekeken of de line-in-schuif wel openstaat en niet gedempt is?

Laatst bewerkt:
als line in volume in de taakbalk onderin staat is dat ok, de platenspeler heeft een eigen versterker ik doe niets anders dan voorheen met win 98 dus?Heb al vele platen opgenomen

Laatst bewerkt:
Ik denk toch dat je het moet zoeken in de instellingen van het volume (rechtermuisklik op het icoontje van het luidsprekertje in de taakbalk en kiezen voor volumeregeling openen) Het is goed mogelijk dat 1 van de schuifjes niet openstaat ef zelfs gedempt is. Kijk in dat venster ook bij Opties/Eigenschappen en zet het stipje bij Opnemen en klik op OK. daar kun je de schuiven bekijken die met het op te nemen signaal te maken hebben.

Kun je wel met een microfoon opnemen, als je die hebt dan. Speelt voor de rest alle geluid wel goed af (mediaplayer etc.)

krijg ale radiozenders op nederland fm dus de geluidskaart zal wel ok zijn

kun je misschien een print-screen maken van alle beschikbare schuifjes bij de eigenschappen van geluid? Zowel van Afspelen als Opnemen.
Als het dus niet in je instellingen zit kan de kabel die je gebruikt stuk zijn. Of misschien de line-in van je geluidskaart. Zou allemaal wel heel toevallig zijn, maar toch. Kun je misschien ook eens een andere geluidsbron op de line-in aansluiten? (walkman, radio etc)

alles opgelost, vraag me niet hoe ma:thumb: ar bedankt voor de suggesties etc etc:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan