platenspeler

Status
Niet open voor verdere reacties.

jackex60

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2011
hallo heb een JBsystems T3 gekocht een paar dagen geleden.

Nu bij die kerel speelde hij perfect ( plaat die ik had meegenomen ) ik heb hem dan mee naar huis genomen. Nu wil ik hem thuis laten spelen en ik krijg alleen maar zeer veel ruis met op de achtergrond nog een klein beetje het ritme van de muziek.

weten jullie hoe dit kan? Zou dit aan de naald kunnen liggen want die had ik vastGetaped met plakband omdat de armhouder stuk was.

Als dit aan de naald zou kunnen liggen welke naald zou ik hier dan voor kunnen kopen want dit is de originele naald maar zou niet weten welke ik hier dan zou moet opsteken ( een goedkope liefst )

mvg sander

klinkt alsof de speler op de verkeerde aansluiting van een versterker is aangesloten.

Achter op de speler zit een phono/line switch, staat die goed?
Als je em op de phono-ingang van je versterker hebt gedaan, moet ie op de speler ook op phono staan.
Heb je em dus op een line-in staan moet die schakelaar op line staan..

ja ik heb een akai am 27 ( oud model eerder ) en daar is een phono ingang als ik hem daarop inplug en op phono zet vanachter op mijn platenspeler krijg ik de ruis.

dus jullie denken niet dat dit aan de naald gaat liggen?

Nu op de platenspeler zit nog een originele naald van jb systems ( weten jullie hoeveel naalddruk hierop moet geplaatst worden) Want als ik heb een antislipmat en als ik mijn plaat daarop leg en begin af te spelen dan is deze niet perfect vlak en gaat de naald soms omhoog en dan weer ertegen. Hoe pak ik dit het beste aan ?

mvg Sander

beginnen met 2 gram .. Geen vlakke platen=niet juist opgeborgen ...

EDIT: heb je em al ruisvrij gekregen?

Laatst bewerkt:
De naald zal niet voor ruis zorgen. geluid klinkt hooguit vervormd als die versleten is, of het diamantje eruit is. Dit zal niet het geval zijn, aangezien de platenspeler het goed deed bij de verkoper.
ik denk dat de draaitafel op een verkeerde aansluiting zit, bijv: aux, tape, CD, DVD, tv o.i.d.
Dit kan alleen als er een voorversterker tussen platenspeler en versterker zit.
De platenspeler móet op phono

De platenspeler móet op phono heb je de plaatjes al es bekeken van deze speler? (er moet in dit geval niks..)
Maar ik ben wél benieuwd of TopicStarter nu al uit de voeten kan met deze speler ..

Let er ook op dat de plugs allemaal goed in de voorversterker zitten en dat je niets bent vergeten. Ik moest ook even puzzelen voor alles goed zat!
Ik heb sinds kort zelf een ander probleempje, misschien weet iemand voor mij nog een oplossing: heb de naald schoongemaakt (met een nylonkousje, dat schijnt ook het beste te zijn om ook bestofte platen mee af te nemen had ik begrepen) en bleef even achter de naald haken. Toen ik hem weer op een plaat zette, gleed de naald er meteen af. Hij blijft dat doen en krijg het niet meer goed, kan de naald verkeerd staan? Heb toen niet aan de gewichtjes aan de arm gezeten. Inmiddels heb ik daar wel aangezeten, daar wordt het iets beter van, maar de muziek blijft raar klinken en de naald glijdt makkelijk weg of een paar regels verder.... :confused:
Baal er erg van! :(

@Maantje2: Welkom op Helpmij..:thumb:

Voor jouw probleem zelf een vraag maken. Meeliften/inbreken is niet toegestaan volgens de regels waar je zojuist mee accoord gegaan bent.;)

Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan