Platte International

Status
Niet open voor verdere reacties.

mario291167

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jun 2009
Onlangs heb ik tijdens een 'surfbeurt' per ongeluk een/enkele verkeerde toets/-en ingedrukt, waardoor ik een abonnement ha genomen op een DVDshaker van Platte International. Vrijwel direct realiseerde ik mij die vergissing, dus heb ik 'em weer ongedaan gemaakt (binnen 7 minuten). Dit is meerdere malen per e-mail bevestigd door P.I., maar toch blijven zij mij lastigvallen met betalingsherinneringen. Nu dreigt men mij zelfs een incassoprocedure aan te doen.

Contact met hen opnemen is vrijwel onmogelijk, aangezien via e-mail alleen maar de volgende onterechte betalingsherinnering binnenkomt en de door hen vermelde telefoonnummers allen incorrect zijn. Ik heb hen al zo vaak gemeld dat de gedownloade software ongewenst is en dat ik die uit mijn systeem wil verwijderen, maar ontvang daarvoor van hen geen instructies.

Ik zou het geweldig vinden om via de helpmij-site tips te krijgen om die verwijdering te realiseren. Wellicht dat er in een of ander forum meer informatie gegeven kan worden over hoe te handelen in deze situatie. Hoe sneller ik van dit gezeik af ben hoe beter!!!

als men jou gemaild heeft dat het verholpen zou worden....
en men geeft verkeerde telefoonnummers
dan is het bedrijf verkeerd bezig....laat ze maar een deurwaarder sturen.....
Overhandig de papieren die jij hebt gekregen.....niet de orginelen maar een kopietje.
en dan is er ook nog zoiets als een retour recht........

nee laat maar komen.
en de software verwijderen dat kan tocj met een uninstall in het programma of heeft het dat niet.

Ik denk dat dit een vrij ingewikkelde kwestie is. Zoals ik het begrijp is de software al gedownload. Ik vermoed dat de wet koop op afstand hier niet geldt ivm de bedenktijd van 7 dagen omdat de software al gedownload is en dus te gebruiken. Uiteraard is het niet netjes dat het bedrijf heel slecht bereikbaar is. Maar het bedrijf kan niet zien of de software al of niet gebruikt is.

Ik denk dat je met je rug tegen de muur staat. Bewaar alle mailtjes die je hebt van het bedrijf mocht het tot een rechterlijke procedure komen.

Ik heb even wat opgezocht voor je.

art 46d, BW

1. Gedurende zeven werkdagen na de ontvangst van de zaak heeft de koper het recht de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden. Indien niet is voldaan aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen, bedraagt deze termijn drie maanden. De eerste zin is van overeenkomstige toepassing vanaf de voldoening binnen de in de tweede zin bedoelde termijn aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen.

2. In geval van ontbinding overeenkomstig lid 1 kan de verkoper, behoudens ten hoogste de rechtstreekse kosten van het terugzenden van de zaak, aan de koper geen vergoeding in rekening brengen.

3. In geval van ontbinding overeenkomstig lid 1 heeft de koper recht op kosteloze teruggave van het door hem aan de verkoper betaalde. De teruggave moet zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen dertig dagen na de ontbinding plaatsvinden.

4. De leden 1–3 zijn niet van toepassing op de koop op afstand:

a. van zaken waarvan de prijs gebonden is aan de schommelingen op de financiële markt, waarop de verkoper geen invloed heeft;
b. van zaken die:
1°. zijn tot stand gebracht overeenkomstig specificaties van de koper;
2°. duidelijk persoonlijk van aard zijn;
3°. door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
4°. snel kunnen bederven of verouderen;
c. van audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur, indien de koper hun verzegeling heeft verbroken;
d. van kranten en tijdschriften.

Ik denk dat hier lid 4b sub 3 van toepassing is.

En soms helpt het als je de algemene voorwaarden leest. Ik neem aan de je dit niet gedaan hebt, anders had je je geen zorgen gemaakt. Want hier kom je nl makkelijk onderuit.

U KRIJGT EEN GRATIS PROEFABONNEMENT OP DE WEBSITE VAN DRIE (3) DAGEN.
UW ABONNEMENT BEGINT ONMIDDELLIJK NADAT U DE SOFTWARE HEEFT GEDOWNLOAD.
U WORDT OP DAG 4 VAN UW ABONNEMENT GEFACTUREERD ALS U UW ABONNEMENT NIET VÓÓR HET EINDE VAN DAG 3 OPZEGT. U KRIJGT EEN FACTUUR VOOR EUR 59.99 PER 90-DAAGS ABONNEMENT

En aangezien je binnen 7 minuten hebt opgezegd, dienen ze zich daaraan te houden.

Dit is volgens mij het bedrijf dat je bestookt met popups als je niet betaald.

Het tros radar forum staat ook vol met deze fa. Het is zoiezo spyware, aangezien daar mensen zijn die niks van deze firma gebruiken maar toch die pop ups krijgen. Maar met de links die Crash aangeeft moet het op te lossen zijn. Alleen heeft TS wel iets van hun gedownload, en dus de AV aanvaard. Laat ze het incassoburo maar sturen want TS staat vrij sterk, mits hij de mailtjes bewaard.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan