Plattegrond in Powerpoint

Status
Niet open voor verdere reacties.

chrisgeerdink

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 mei 2002
Voor school heb ik een opdracht om een stuk stad te herinrichten en dat moeten we ook presenteren dmv een plattegrond. Nu heb ik dus een dia met de vernieuwde plattegrond. Op deze plattegrond wil ik verschillende vernieuwde delen apart bespreken.
Dit wil ik doen door een kader om een deel heen te trekken en er een woord bij te zetten.

Zo moet dus ongeveer:

1e muisklik: dia met plattegrond laadt
2e muisklik: industrieterrein krijgt een kader en het woord Industrieterrein wordt erbij gezet.
3e muisklik: Kader en woord industrieterrein verdwijnt en er komt een nieuw kader bij het sportcentrum met een nieuw woord.

En zo moet dat dus steeds verdergaan. Kan dit in Powerpoint en zo ja, hoe?

Dat kan zeker, de simpelste oplossing is iedere keer een nieuwe dia maken met wat je er dan op wil hebben. Welke Office heb je? Dat praat wat makkelijker.

Elke keer een nieuwe dia maken is ook alweer zo wat. Als het kan zoals ik het uitgelegd hebt, dan zou dat wel mooi zijn, anders dan overweeg ik dit wel...

Ik gebruik Office 97.

Sorry, Office 97 ben ik alweer vergeten hoe het moet :D. Het moet ook overeenkomen met de versie op school, anders zou het kunnen zijn dat je hele mooie animaties maakt, en als je dan net een oudere versie op school hebt, dan willen die soms wel eens wegvallen. Als de school een nieuwere versie heeft maakt het niet uit.

Ik denk dat het maken van een reeks dia's toch het eenvoudigste is.

Je hebt al een dia met de plattegrond. Maak de plattegrond uit deze dia tot uitgangspunt voor al je volgende dia's (Invoegen>dia dupliceren en dit herhalen voor het benodigde aantal dia's).

Nu kun je op elke dia met behulp van de werkbalk tekenen het gewenste kader (en lijdikte e.d.) maken bijvoorbeeld vanaf werkbalk tekenen door rechthoek of door lijn te gebruiken.

Daarna voeg je een tekstvak in met je tekst. Tijdens het maken van het tekstvak lijkt het of een deel van je figuur verdwijnt, maar zodra je buiten het vak klikt staat de dia er weel als geheel.

Zo maak je elke dia gereed.

Tenslotte met Diavoorstelling>'diavoorstelling instellen' bepalen dat de dia-overgang handmatig (muisklik) gaat.

Sucses

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan