Playsound werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

murdoch201

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2008
Berichten
336
Hoi,

ik ben bezig met een DLL (win32) te maken in C++. De bedoeling hiervan is om het in een spel te "injecten" zodat als ik in dat spel op een toets druk hij een geluidje afspeelt met PlaySound(). Alleen krijg ik nu die chimes te horen (windows standaard geluidje) inplaats van mijn wav bestandje. Weet iemand hoe dit komt?

groetjes,
Murdoch
 
Hoe roep je PlaySound() aan?

Ik zou denken dat het geluidsbestand niet gevonden wordt.
Dan geeft PlaySound() het standaardgeluid.
In het proces waarin je de dll injecteert zal de huidige directory mogelijk anders zijn dan waar je PlaySound() hebt getest.
Bij gebruik van een relatief pad als eerste parameter van PlaySound() zal het bestand daarom mogelijk niet gevonden worden.

Maar het kan ook wat anders zijn. Het is zonder wat code te zien moeilijk te zeggen.
 
Heb het al opgelost, dit is de nieuwe en werkende code, mijn path moest kennelijk met \\ inplaats van \ en snd_filename mocht ook weg.

Code:
PlaySound("D:\\test\\mijn documenten\\test\\hoi.wav",NULL,SND_ASYNC);
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan