Playstation 1 aansluiten via antenne (coaxiaal)

Status
Niet open voor verdere reacties.

mpc007

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2008
Goedemiddag,

Ik heb gister een Playstation 1 van iemand gekregen die zijn zolder aan het opruimen was. Er zaten ook een aantal spellen bij, dus ik wilde dat wel proberen. Aparte is dat er bij de spullen die ik van hem kreeg, geen normale A/V kabel zat met composiet of SCART, maar een antenne / coaxiale adapter.

Even nagezocht op internet, en dat zou gewoon moeten werken, ene kabeltje in de TV en TV kabeltje in het adapterkastje. Kwam op zich wel goed uit, want de TV die ik gebruik is al aardig oud (Grundig P37-640) en heeft geen composiet, alleen SCART en coaxiaal.

Probleem is dat ik niet weet hoe ik mijn Playstation beeld kan laten geven op de TV. Op welk kanaal moet ik het ding dan zetten? Ik kon dat nergens vinden en ik dacht dat jullie dat misschien wel wisten. Dus; Hoe stel ik mijn TV zo in dat ik beeld krijg?

Alvast bedankt:thumb:

Dank voor je reactie!

Dat heb ik al geprobeerd, maar kanaal 00 is het standaard AV (SCART) kanaal,
en niet het antennekanaal. Ik ben verder alle 40 zenders af afgegaan, maar alleen maar sneeuw :mad:

Hallo

Dit is een r.f. modulator met zijn uitgangssignaal in de U.H.F. band.

Laat de t.v. alle freq. "scannen" , of stel deze manueel in.

http://nl.wikipedia.org/wiki/UHF-kanaalindeling

Dus zoeken vanaf 470 MHZ en hoger.

Uiteraard nadat alles korrekt is aangesloten en dat de console aan is.

peter

Gelukt!

Het was inderdaad een kwestie van opnieuw de tv alles laten scannen!

Bedankt!
(topic kan dicht)

Fijn dat het wertkt!
Je kan je topic zelf "sluiten" door bovenaan op "Zet status opgelost" te klikken! ;)
Veel plezier met je ps1, en als je nog spellen wilt hebben heb ik er hier een paar liggen (sommigen wel beschadigt maar ik ben EVT bereid om ze gratis weg te doen! [tegen de prijs van de postzegels]) Zoals Bomberban, gran turismo 1. en nog wat spellenm maar ik moet ze eerst bij elkaar zoeken :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan