Playstation 2 aansluiten op LED monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

lionlake

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2008
Beste helpmij leden,
Ik wil graag mijn playstation 2 aansluiten op mijn computermonitor. Ik heb het volgende model:
http://www.alternate.nl/html/produc...0V-PN/497645/?tn=HARDWARE&l1=Monitoren&l2=LED

Er zit een VGA, DVI en HDMI aansluiting op, de HDMI is momenteel in gebruik door mijn computer maar die kan ik ook eventueel aansluiten op de DVI poort.
Weet iemand een goede manier om mijn playstation 2 aan te sluiten op de monitor zodat ik er ook geluid bij heb?

Je playstation 2 gebruikt een S-VIDEO kabel voor het overdragen van het beeld.

De ingang op je computer die hier het meest geschikt voor is (lijkt mij) de VGA-ingang.

Wat je dus nodig hebt is een S-VIDEO naar (to) VGA Converter.

Over het geluid kan ik je niet zoveel vertellen.

Een google leverde het volgende op :
http://www.panda.nl/product_info.php?products_id=828

Ik heb wel een vga-scart kabel kunnen vinden op alternate, maar het probleem is dat ik dan waarschijnlijk geen geluid heb. Op andere fora waren mensen die aanraden met een tv-kaart in je computer te werken. Deze heb ik wel maar ik weet niet wat ik daar dan mee zou moeten.

Gebruik al jaren S-Video naar Scart voor de PS2, met alle geluiden erop en eraan

Kan het niet helemaal volgen; heeft die tv nou wel of geen scart?

Ron

Ik heb wel een vga-scart kabel kunnen vinden op alternate, maar het probleem is dat ik dan waarschijnlijk geen geluid heb. Op andere fora waren mensen die aanraden met een tv-kaart in je computer te werken. Deze heb ik wel maar ik weet niet wat ik daar dan mee zou moeten.

Met een scart naar VGA moet het ook wel op te lossen zijn.

Ik weet alleen niet of via de VGA verbinding ook geluid kan worden meegestuurd, ik denk zelf dat dit niet kan.

Een tv-kaart zou een oplossing kunnen zijn.

Ik heb je monitor is bekeken, maar zitten hier wel luidsprekers in?

Nee er zitten geen luidsprekers in het beeldscherm zelf, maar ik kan er wel boxen op aansluiten. Maar hoe moet ik dat dan doen via de TV-kaart?

In mijn pc zit al een TV-kaart en het is een hele sterke pc. Ik heb vaak genoeg gelezen dat je de ps2 via je TV-kaart aan kan sluiten op je monitor, dat werd echter vaak afgeraden omdat TV-kaarten duur zijn en je een goede pc moet hebben. Aangezien ik al een TV-kaart héb en een sterke pc wil ik nou toch wel eens weten hoe dat moet!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan