Playstation 2 draait niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

baws

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 apr 2010
Berichten
1.258
Hallo,

ik heb hier een oude playstation 2 al een tijd niet gebruikt.
ik kreeg steeds de disc read error.
Daarom heb ik hem helemaal schoongemaakt lens enz.
nu heb ik een probleem.

als ik een spel wil laden draait de cd maar een heel klein stukje (dit kan ik zien omdat ik de kap eraf heb gehaald en de kap waar de laser zit.
dus als de tray open gaat en weer dicht gaat dan hoort hij hard rond te draaien om de inhoud van de cd te bekijken maar hij draait nu maar een klein stukje.

Wat kan ik hier aan doen?
 
Wordt ben ik bang een nieuwe cd/dvd unit plaatsen.
 
Disc read error en het feit dat het schijfje niet meer wil spinnen. Ik heb zelf verschillende PS2 systemen gehad, dus wel wat ervaring ermee.;)
 
Disk read error heeft niks met het draaien te maken, dan is de lens gewoon vuil dat heb ik al redelijk vaak opgelost.
maar straks had ik hem helemaal schoon gemaakt met alcohol en nu draait hij dus nog maar heel even.
 
Zijn dus twee dingen die niet goed zijn.;) Het eerst wat bij die Playstations kapot gaan zijn de cd/dvd units.
 
Ja maar er zal vast wel een oplossing zijn een nieuwe kopen is logisch dat dat kan zon cd/dvd unit kan je net zo goed een 2e handse kopen dus dit is geen optie, iemand die wel een oplossing heeft?
 
Die units zijn los te kopen, dus hoef je niet een andere PS2 te kopen. Denk dat het behoorlijk scheelt ten opzichte van een tweedehands versie, waarvan je niet weet hoelang de unit nog mee gaat.
 
Ik heb zelf Playstation onderdelen bij www.console4fun.nl besteld. Toen die chip aankwam, was hij een beetje stoffig, maar hij doet het wel goed.
 
Hallo

ik heb hier een oude playstation 2

De "dikke" of is dit een slimline ?? (typenr graag)

Heb je die zelf gekocht of is dit reeds een 2e hands exemplaar ??

Heeft de laser al de nodige draaiuren erop zitten (audio/video afgespeeld ??) of werd deze normaal gebruikt (games) ?

Allemaal nuttige info die je jammer genoeg niet vermeld.

Desondanks een poging , hierbij een lijst van te controleren punten:

Geen haren rond de as v/d spindlemotor ?? (1 is genoeg)

De geleidingsasjes leesoptiek zuiver/stofvrij ??

Indien je !!! VOORZICHTIG !!! de ganse laserunit naar buiten beweegt (uiteraard = het toestel uitgeschakeld) en je drukt ALLE beveiligingsschakelaartjes in , die de ps2 vertellen dat de tray gesloten is met een c.d./d.v.d. erin...

Beweegt de laserunit dan naar binnen , draait de spindelmotor dan enkele toeren , en zie je de leesoptiek focusseren???

Uiteraard dient de laser ook even op te lichten !!! (rood) (ZEKER NIET/NOOIT recht in de laser kijken , maar schuin ----> kans op permanente oogschade !!!)

Let er eventueel ook op , indien er iets van het bovenstaande niet klopt , of de leesoptiek volledig omhoog of omlaag gaat , zonder verder nog iets te doen.

Leest deze niets , of b.v.b. slechts d.v.d.'s of ... c.d.'s ??

Hopelijk niet te diepgaand , en heb je iets aan deze info.


Peter
 
Laatst bewerkt:
Hallo

ik heb hier een oude playstation 2
De "dikke" of is dit een slimline ?? (typenr graag)
Dikke
Heb je die zelf gekocht of is dit reeds een 2e hands exemplaar ??
gekregen.

Heeft de laser al de nodige draaiuren erop zitten (audio/video afgespeeld ??) of werd deze normaal gebruikt (games) ?
geen idee
Allemaal nuttige info die je jammer genoeg niet vermeld.

Desondanks een poging , hierbij een lijst van te controleren punten:

Geen haren rond de as v/d spindlemotor ?? (1 is genoeg)
nee helemaal stofvrij gemaakt.

De geleidingsasjes leesoptiek zuiver/stofvrij ??
ja.

Indien je !!! VOORZICHTIG !!! de ganse laserunit naar buiten beweegt (uiteraard = het toestel uitgeschakeld) en je drukt ALLE beveiligingsschakelaartjes in , die de ps2 vertellen dat de tray gesloten is met een c.d./d.v.d. erin...

Beweegt de laserunit dan naar binnen , draait de spindelmotor dan enkele toeren , en zie je de leesoptiek focusseren???
de spendelmotor draait een mini stukje en stopt dan met draaien.

Uiteraard dient de laser ook even op te lichten !!! (rood) (ZEKER NIET/NOOIT recht in de laser kijken , maar schuin ----> kans op permanente oogschade !!!)

Let er eventueel ook op , indien er iets van het bovenstaande niet klopt , of de leesoptiek volledig omhoog of omlaag gaat , zonder verder nog iets te doen.

Leest deze niets , of b.v.b. slechts d.v.d.'s of ... c.d.'s ??
Niets want hij draaid niet, no data found staat er ook steets

Hopelijk niet te diepgaand , en heb je iets aan deze info.
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Jammer ... geen vermelding typenr :confused:

Beweegt de leesoptiek wel naar het midden toe , indien je deze eerst naar buiten hebt verzet???

Indien niet , dan is hier veel meer aan de hand dan een "versleten" laser.

Peter
 
Hallo

Jammer ... geen vermelding typenr :confused:

Beweegt de leesoptiek wel naar het midden toe , indien je deze eerst naar buiten hebt verzet???

Indien niet , dan is hier veel meer aan de hand dan een "versleten" laser.

Peter
ja de laser lijkt gewoon te werken gaat eerst omlaag, maar de cd draait maar een heel klein stukje.
 
Als iets echt niet werkt verspil je tijd niet aan die ps2 koop een ps3 kost 270 euro in mediamarkt. gloednieuwe ps3:) als je nog en jonge tiener bent en niet zo veel geld hebt hoef je maar 3 weken te werken dagelijks 6 uurtjes en je verdient wel 300/700 euro!
 
Ik heb geld zat, maar waarom zou ik iets weg gooien als het nog werkt en als ik deze niet meer werkend krijg hoef ik toch geen nieuwe.
 
Hallo

Kijk eens heel goed of er NIETS rond het asje v/d spindlemotor zit.

Neem desnoods een loep.

Indien dit motortje te veel stroom neemt doordat er iets sleept , heb je ook dit symptoom.

Peter
 
ok zal straks eens kijken, hoe kan ik het typenummer vinden, volgens mij is het SCPH-30004 R weet het niet zeker
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan