Playstation 3 netwerkproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

robke92

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2005
Ik weet niet of ik dit beter hier kan vragen of in het 'netwerk-gedeelte' hier op Helpmij.nl, maar het zit dus zo:

Onlangs hebben we een nieuwe router gekocht wegens een defect aan de oude.
Met de oude router kon ik nog zonder problemen online gamen, maar met de huidige router lukt dit niet meer. Ik heb de ps3 al in DMZ gezet, maar ik kan nog steeds niet verbinden. Enkel als ik de Firewall volledig uitzet kan ik zonder problemen online gaan, maar dat doe ik natuurlijk liever niet aangezien er nog een 3-tal pc's zijn aangesloten op dit netwerk.

Hopelijk weet iemand raad voor dit probleem!

Alvast bedankt!

Hoe verbind jij je PS3 naar de router? Draadloos: Kijk eens of je Macfiltering hebt aanstaan. Zo ja: voeg dan het macadres van de PS3 toe.

Mac-adresfiltering is niet ingeschakeld..

Gewoon surfen of verbinden met het PSN geeft trouwens ook geen problemen. Het is enkel wanneer ik in een room ga dat ik niet kan verbinden met de andere spelers.

Ga eens naar de netwerkinstellingen, en kijk of uPnP beschikbaar is. Zo niet: zorg dat die beschikbaar is; die opties zijn weer in je router te vinden..

Lukt nog steeds niet.

Wat ik even vergeten was: bij het instellen van het netwerk op de PS3 kreeg ik deze boodschap: "De gebruikte router ondersteunt mogelijkerwijs geen IP-Fragmentatie en voor sommige games kunnen de communicatiefuncties worden beperkt."

Wil dit zeggen dat de router geen ip-fragmentatie heeft? Is het dan niet vreemd dat het wel werkt zonder firewall?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan