Playstation 3 of Xbox360

Status
Niet open voor verdere reacties.

rudra2500

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2012
Berichten
30
hallo allemaal,


ik wil graag een gameconsole aanschaffen maar weet niet welke
zat te denken over een ps3 of een xbox 360 maar welke is nu beter
 
voor zover ik weet ik dat de ps3 iets betere graphics heeft maar de xbox 360 heeft veel minder hackers op multiplayer games.
 
Welke games wil je er op spelen?
Er zijn namelijk zowel voor de xbox als de playstation bepaalde spellen die alleen voor die console worden uitgebracht. Denk aan Forca (Xbox) en Gran Turismo (playstation). Hiervoor zou je moeten bepalen welke van de 2 je wilt kopen.
 
De harde schijf kan bij de Xbox minder aan dan de PS3... Bij de PS3 kan je ook de PS3 aan je PC koppelen (Voor foto's en video's(Weet niet of dit ook bij Xbox kan))
Kijk naar GTA V, bij de PS3 kan alles op 1 disc, (Is korter met installeren..) en bij de Xbox op 2 discs (Men zal voor de installatie ook een externe harde schijf nodig...)
Dus hier zal je keus gemaakt moeten worden... Met Kineckt (Xbox) wordt een microfoon ingebouwd, dus als je een zombie game speelt en je maakt geluid (real life...) komen de zombies op je geluid af, dit is bij PlayStation niet zo... Kinect krijgt ook sneller problemen, omdat er niks van een controller aan gekoppelt is, bij PS Move (PS3) zit er een controller bij, waardoor je minder snel het contact met de console verliest...
Maar als ik jou was zou ik voor de PS4 of de Xbox One sparen, de Next-Gen consoles!
 
En nu de negatieve punten over de PS3? :p
Persoonlijk zie ik van de huidige consoles de volgende voor- en nadelen.

XBOX 360:
+ Heeft kinect
+ Heeft betere online multiplayer ervaring (mening: Aangezien je moet betalen voor xbox live betekent het dat je minder dubbele accounts hebt waardoor de verhouding gelijk blijft)
+ Verwisselbare HDD
- Betalen voor online
- Geen goede ondersteuning voor OSX
- RROD komt vaker voor (verhalen, niet 100% zeker. Heb het zelf nooit gehad)

PS3:
+ Gratis online
+ Betere OSX ondersteuning
+ Blueray
- Slechtere online gameplay
- De PS Move is niet volledig lichaam gestuurd
- HDD is niet verwisselbaar

Het is maar net de keuze die je maakt. Ik heb zelf een PS3 gehad en heb nog een XBOX. De reden dat ik de PS3 heb weg gedaan is dat ik de online ervaring zo zwak vond dat het gewoon niet leuk was om te spelen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De RROD (Red Ring Of Dead) kwam voor bij de oude xbox 360. Als je de Xbox 360 slim koopt is het probleem al verholpen.
 
PS3:
- HDD is niet verwisselbaar

De HDD van de PS3 is juist wel te verwisselen, en nog gemakkelijker dan bij de Xbox360 ook.

Daarbij wat de rest ook al zegt, wat voor spellen speel je? Er zijn een aantal spellen die exclusief voor de PS3 uitkomen en exclusief voor de xbox.
Nog 2 PS3 exclusives: Uncharted & The Last of Us. en voor de xbox: Halo.

Daarbij vermoed ik nu de nieuwe generaties consoles eraan komen de ondersteuning voor de huidige snel afgelopen zal zijn. De geschiedenis leert ons dat vooral bij de xbox dit erg snel gebeurd. Sony is namelijk pas een half jaar geleden gestopt met het maken van de PS2, terwijl de ondersteuning van microsoft voor de eerste xbox na 1.5 jaar al stopt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan