PLease help: Bios foutmelding bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hans600

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2006
Berichten
6
Bij het opnieuw opstarten van mijn PC ( 1,5 jaar oud) krijg ik direct de volgende melding: scanning for bios image in hard drive. Hierna gebeurt er totaal niets meer.
Als ik de computer afsluit ( startknop ca. 5 sec indrukken) en na 2 uur weer aanzet, start deze probleemloos op.
Als ik de computer dan restart ( of uitzet en kort daarna weer aanzet) volgt wederom dezelfde melding. Heeft iemand een idee wat dit is, en hoe het opgelost kan worden?
Alvast bedankt!
 
Heb in ieder geval dit artikel even uitgeprint. Heb zelf niet zoveel verstand van computers, maar wellicht kan iemand me daarmee ook verderhelpen. Ben al blij dat het probleem herkend wordt!
Heb volgens mij een Pentium 4, 200 gig HD, 1 gig intern geheugen.
Kan het ook niet direct nazoeken, pc staat weer eens af te koelen na een vastloper in een spel. 2 uur wachten dus...
Kun je hier iets mee? alvast bedankt!
 
Zal ik zeker doen, Bandit. Helaas morgen pas.
23.00 + 2 uur = bedtijd.....;)

Toch bedankt voor je hulp zover!
 
Wat ik zou doen is,even de jumper van clear cmos omzetten en terug zetten zie boekje,maar wel de stroom er afzetten,en verder niets aanraken.en als je dat niet vertrouwd de batterij even 5 min eruit.Is dan je probleem opgelost,dan hoef je in iedergeval niet meer verder te zoeken.


Groet Indiaan.
 
Hierbij de specificaties van mijn PC. ( met dank aan Bandit voor het programmatje)

CPU Type Intel Pentium 4, 2815 MHz (14 x 201)
Moederbordnaam Gigabyte GA-8S648FXM (3 PCI, 1 AGP, 2 DDR DIMM, Audio, LAN)
Moederbord Chipset SiS 648FX
Systeemgeheugen 1024 MB (PC2700 DDR SDRAM)
BIOS Type Award Modular (06/27/03)
Video kaart NVIDIA GeForce FX 5600XT (256 MB)

Hoop hiermee voldoende volledig te zijn geweest.
Indiaan, dank voor je reactie, maar voor mij is het hogere wiskunde wat je schrijft. En ik ben beter met letters...:confused: (jumper? clear cmos?)
Kun je (evt via prive bericht) je reactie toelichten?
 
gewoon dat kleine jumpertje of stekkertje of hoe je het ook noemen wil bij de batterij even omzetten van de voorste stand naar de achterste ongeveer 10 sec en dan weer precies zo terug zetten als hij stond.Wel de voeding stekker er uithalen,en niet te veel aanraken in de kast.ik denk dat je dan mischien al geholpen bent.En opnieuw opstarten,als je het nu nog niet snapt haal dan de batterij er maar voor zo'n 10 min uit.


Hoop ik in iedergeval Succes.
 
whitewolff zei:
gewoon dat kleine jumpertje of stekkertje of hoe je het ook noemen wil bij de batterij even omzetten van de voorste stand naar de achterste ongeveer 10 sec en dan weer precies zo terug zetten als hij stond.Wel de voeding stekker er uithalen,en niet te veel aanraken in de kast.ik denk dat je dan mischien al geholpen bent.En opnieuw opstarten,als je het nu nog niet snapt haal dan de batterij er maar voor zo'n 10 min uit.


Hoop ik in iedergeval Succes.

Dat hoop ik ook voor Topic starter!!

Zelf al uit gezocht wat er aan de hand is met dat Type bord???
 
Nou Bandit, heb je Bios flash programma gedownload en op floppy gezet.
Nog even een uurtje wachten ( dan start de computer pas weer op...) en dan ga ik maar eens een poging wagen.
Lukt dit niet, ga ik de adviezen van Indiaan maar eens opvolgen.
Zal jullie op de hoogte houden. Mocht de rook uit mijn computer opstijgen, weten jullie vast wel een aanbieding voor en nieuwe pc!;)
 
YES!!!!!!
Heren, ontzettend bedankt voor jullie hulp. :thumb: Het flashen van Bios heeft mijn probleem opgelost. Van pure extase ben ik al 5 minuten lang achter elkaar mijn computer aan het aan- en uitzetten. ;)
Nogmaals bedankt!
 
Alweer wat geleerd.en als hij het nu goed blijft doen, niet meer flashen,en lekker veel plezier maken met je computer.:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan