please wait while the connection is establish virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

lobimang

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2001
op de andere machine is dit virus verschenen terwijl mijn zoon bezig was met zijn huiswerk .
Neen hij heeft geen vreemde sites bezocht ,hij was gewoon bezig met zijn huiswerk waar ik bij zat.
Hoe kom ik er vanaf?
Heb op het net gezocht maar kom alleen voor mij ingewikkelde bewerkingen tegen.

het probleem is dat ik NIKS kan doen op de pc zelfs niet in veilige modus
De pc heeft gewoon een wit scherm met de tekst in het engels en in het duits

Wat je kunt proberen is:
Download hirens boot cd hier: http://www.hirensbootcd.org/download/

Deze iso brand je op een cd en daarmee start je de pc op vanaf die cd,dan kom ije in een windows xp achtige omgeving waar je diverse scans kan uitvoeren om het virus/spyware te verwijderen.
sucses

dit gedaan en er zijn verschillende Trojans gevonden.
Maar nu krijg ik de melding dat taakbeheer is uitgeschakeld door systeembeheer.
gezocht naar de oplossing daarvoor.gevonden om het e.e.a. te doen in het register via hotkey current user.
echter bij de laatste stap waar system zou moeten staan staat "explorer" waardoor ik daar de reister sleutel niet kan veranderen .
Bijkomstigheid is dat ook alle icoontjes van het buro blad zijn verdwenen waardoor niks opgestart kan worden.
Ben naar de oplossing daarvoor aan het zoeken maar kan tot nu toe niks vinden. erg vervelend en spannend tegelijk.

het probleem is opgelost, de bootcd heeft geholpen om weer met de pc te kunnen werken.
En daarbij zijn er een aantal virussen en trojan,s gevonden,Daarna gescand met MBam en nog meer trojans gevonden.
daarna moet ik wel handmatig de instellinen voor mijn beeldscherm weer instellen ,want alle icoontjes waren verdwenen.
Kortom het probleem is helemaal opgelost

hartelijk dank voor de hulp

Graag gedaan.
Je moest dit waarschijnlijk veranderen omdat die virussen en spyware/trojans in bepaalde systeembestanden stonden waardoor je deze instellingen opnieuw moest maken.
Mooi dat het weer oke is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan