Pleezzzz check mijn site

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rily
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Rily

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2009
Hey guys,

Mijn excuses als deze vraag onder de verkeerde topic valt.

Heb namelijk (eindelijk) een eigen website gemaakt. Helaas krijg ik (en de bezoekers) enkel de index.html pagina te zien. Alle andere pagina's (contact etc...) hebben een link naar homepage, en toch lukt het niet.

Zouden jullie er eens naar willen kijken? Als iemand tips, adviezen en suggesties heeft hieromtrent schroom alsjeblieft niet deze te geven. Deze volg ik graag en direct op.

Bijvoorbaat hartstikke bedankt voor alle jullie moeite, inzet en tijd. Tof:thumb:

De site is www.one2rise.nl

Laatst bewerkt:
er staat not found.
Dus de Link komt niet op de goede plek.
Waar heb je die andere pagina's opgeslagen?

Bedankt Roderikie,

Tjeemig. Hoe moet ik uitleggen waar ze opgeslagen staan. Op de server onder www (als dat wat zegt?)

Dan moet je op die server kijken in welke map(pen) die andere pagina's staan en in de index-file de goede links instellen en dan moet het werken.

Bedankt Krolik,

De bestanden die op de server staat zijn www, stats, private en logs. Meer niet.

Ehm, ik krijg een Index of /, waar is je index.html gebleven?

Ehm, ik krijg een Index of /, waar is je index.html gebleven?

Vriendelijk bedankt voor je reactie. :thumb:

Dat is het probleem. Het is of alleen de index.html zichtbaar waarbij andere de andere pagina's niet gevonden worden. Of het is de Index of waarbij de bezoeker op Menu Paginas moet klikken. (uiteraard waardeloos!)

Inmiddels ben ik al een dag of 4 bezig uit te zoeken hoe ik het kan verhelpen. Toch blijft het ieder keer, of het 1, of het andere. Vreemd of niet?

Hoho, ik denk dat je het niet helemaal begrijpt.

Als je in een map (dat is dus ook de hoofdmap!) geen index.html file hebt, wordt automatisch de inhoud van de map weergeven, via zo'n Index of *mapnaam*/ geval.

Andere pagina's kan je direct aanroepen vanuit bijvoorbeeld je index.html file (met een hyperlink)

ik snap daarom niet precies je probleem, kan je het nog iets duidelijker uitleggen?

ik snap daarom niet precies je probleem, kan je het nog iets duidelijker uitleggen?
Bedankt voor al jullie reacties. Ik zal proberen het iets duidelijker uit te leggen.

Als ik index.html in de map 'www' sluit (wat normaal is) is alleen de index te zien. Andere pagina's aanklikken via het menu lukt niet.
Als ik index.html uit de map 'www' haal is de hele site te bekijken. Alleen via een hele knullige manier.

Het is vreemd en ik snap er ook helemaal niets van.

Hopelijk hebben jullie suggesties.

Ik denk dat de hyperlinks gewoon niet goed werken omdat de locatie die je ingeeft niet goed is.

Neem bijvoorbeeld de link "Waarom" in je menu. Als ik die aanklik wordt ik naar /menu en footer/waarom.html gestuurd. Dat betekent dat waarom.html in de map 'menu en footer' moet staan, die op zijn beurt weer in de 'www' map staat. Is dit ook het geval?

Ik denk dat de hyperlinks gewoon niet goed werken omdat de locatie die je ingeeft niet goed is.
Volgens mij staan die mappen in www. Op dit moment heb ik gewoon de hele site van Dreamweaver 'drag en drop' naar ftp gedaan. Misschien daarom een hele onnozele vraag. Is het misschien de bedoeling dat ik apart mappen maak zoals bijvoorbeeld 'menu en footer' etc..? Voorheen had ik ook de map in ftp www/cgi staan. Om de 1 of andere reden is die weg. Maakt dat verschil?

Bedankt Jolandaatjuh. Tof! :thumb:

Wat heb je precies op je FTP staan?
Je hebt je site naar de www map gekopieerd. Als het goed is maakt dreamweaver ook een mappenstructuur die moet kunnen werken als je het naar je FTP kopieert, maar het is me nog niet helemaal duidelijk of dit goed gebeurd is.

Ik vind het nogal lastig om uit te leggen zo via een berichtje, maar ik zal een poging wagen.
Als je een hyperlink in je website hebt, zoals de link bij het woordje waarom in je menu, moet die verwijzen naar een bestand.

Dit is hoe die link eruit ziet in je index bestand
HTML:
<a href="menu en footer/waarom.html">Waarom</a>

Dit betekent dat het woord "Waarom" nu gaat linken naar het bestand "waarom.html". Het feit dat er "menu en footer/" voor "waarom.html" staat betekent dat je browser gaat zoeken naar het bestand "waarom.html" in de map "menu en footer".
Wanneer je nu op die link klikt zegt je browser dat het bestand niet gevonden is. Er bestaat dus geen "waarom.html" in de map "menu en footer".

Ik weet niet wat jij nu op je FTP in je www map hebt staan, dus ik kan niet precies zeggen waar het mis gaat.
Misschien kan je uitleggen wat er in je www map op je FTP server staat? Als het goed is staat daar de map "images" in waar al je afbeeldingen in staan. Staan er daarnaast ook andere mappen?

Hartstikke bedankt!
Het is inderdaad lastig uitleggen via een bericht. Gelukkig is het je heel goed gelukt. Hopelijk lukt mij het net zo goed. Ik zal mijn best doen.

Lokaal werkt de site precies zoals het hoort. Alle hyperlinks zijn geplaatst en werken zoals het hoort. Net als jij ging (en ga) ik er vanuit dat Dreamweaver een/de mappen structuur maakt. Waarbij het vervolgens geen probleem is 'het hele zaakje' over te plaatsen naar ftp, naar de map www. Wat ook overigens ook gebeurt want alles (scripts, images, pagina's etc..) staat erop/erin.

Het vreemde is, als ik index.html toevoeg de bezoeker direct de introductiepagina te zienkrijgt. Helaas blijft hij of zij daar dan ook gelijk steken want de andere pagina's zijn blijkbaar onvindbaar. Als ik daarentegen index.html verwijder krijgt de bezoeker een witte pagina met daarop de 'master directory' met daarin de hele mappenstructuur te zien(images, scripts, paginas etc..) Als de bezoeker dan de map 'menu pagina's' aanklikt krijgt hij of zij de hele site te zien zonder enig probleem.

De link bij 'waarom' ziet er alsvolgt uit:
<li><a href="menu en footer/waarom.html">Waarom</a> </li>

Hoe krijg ik een printscreen in dit bericht? Dat heb ik nog nooit gedaan

Je moet de printscreenafbeelding uploaden naar het web. Daarna kan je in een reactie hier op het afbeeldingicoontje klikken (minifoto van een berg) en daar de URL van de afbeelding plakken.

Maar misschien is het voor nu gewoon makkelijker als je opnoemt wat je allemaal ziet als je de www map geopend hebt ;)

Als je wilt kan ik het screenshot naar je blog sturen?

Wat zie ik allemaal.... pfff. Dat is een hele rij. Goed hier gaan we dan:
Externe site:
de map WWW. Met daarin de volgende mappen:
SpryAssest
Scripts
Menu paginas
Images

De map Stats
De map Images
De map Private
De map Logs

Helpt dit een beetje?