crash
Verenigingslid
- Lid geworden
- 16 aug 2001
Als ik met Alcohol120% een cd-r ga fikken, krijg je mooi te zien op welke snelheid deze op dat moment brand.
Dit verandert van snelheid tijdens het branden.
Nu weet ik, dat je niet op de hele cd-r op 24x kan branden, maar dat het oploopt.
Je krijgt dan, als de cd-r klaar is, te zien wat de gemiddelde brandsnelheid is geweest.
Voorheen kwam dit op gemiddelt 18 á 19x.
Nu kom ik niet hoger dan gemiddelt 14x.
Ik had nooit wat aan de firmware gedaan, dit was versie 1.02.
Omdat ik niet weet, waarom de brander ineens niet meer op 24x wil branden, heb ik de nieuwste firmware versie erop gezet.(1.04)
Heb nog een backup van de oude versie.
Helaas heeft dit niet geholpen.
Het branden van een (volle) cd-r duurt nu iets van ruim 5 minuten, terwijl ik altijd onder die 5 minuten bleef.
Dit met zo wel Alcohol102%(1.4.2 build 308) als met Nero(6.0.0.23)
Waar kan dit aan liggen?
WinXp pro nl SP1(a)
P4 2,6ghz@ 2,9ghz
512mb
Plextor 24/10/40A
Ik gebruik cd-r's van Platinum en Arita.(48x)
Heb hiermee nooit problemen qua branden, alleen nu de snelheid die niet meer klopt.
Dit verandert van snelheid tijdens het branden.
Nu weet ik, dat je niet op de hele cd-r op 24x kan branden, maar dat het oploopt.
Je krijgt dan, als de cd-r klaar is, te zien wat de gemiddelde brandsnelheid is geweest.
Voorheen kwam dit op gemiddelt 18 á 19x.
Nu kom ik niet hoger dan gemiddelt 14x.

Ik had nooit wat aan de firmware gedaan, dit was versie 1.02.
Omdat ik niet weet, waarom de brander ineens niet meer op 24x wil branden, heb ik de nieuwste firmware versie erop gezet.(1.04)
Heb nog een backup van de oude versie.
Helaas heeft dit niet geholpen.
Het branden van een (volle) cd-r duurt nu iets van ruim 5 minuten, terwijl ik altijd onder die 5 minuten bleef.
Dit met zo wel Alcohol102%(1.4.2 build 308) als met Nero(6.0.0.23)
Waar kan dit aan liggen?
WinXp pro nl SP1(a)
P4 2,6ghz@ 2,9ghz
512mb
Plextor 24/10/40A
Ik gebruik cd-r's van Platinum en Arita.(48x)
Heb hiermee nooit problemen qua branden, alleen nu de snelheid die niet meer klopt.