Plextor PX 712 A speelt niet meer af

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wijnand02

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2006
Mijn Plextor PX712 A doet niets meer. Laadje gaar wel open, maar verder speelt hij niet met dvd/cd er in. Drivers en updates kan ik niet meer vinden. Ik draai op XP pro.

Ok. wat is een goede nieuwe van Plextor?
(evt ook blu-ray mogelijkheid)

Moet 't perse een plextor zijn? klik
Alternativen
Blue Ray
Losse blue raybranders zijn (nog) niet goedkoop bij een nieuwe desktop zitten ze tegenwoordig zowat standaard aan boord.
Ik weet niet hoe oud je pc is,maar als hij vrij oud is (5 jaar en ouder) is het eigenlijk jammer daar zo een duur apparaat in te zetten.Maar ik kan niet in je portemonnee kijken en ik kan je ook geen verder advies geven welke de beste is of zo,want bij mij zijn die apparaten ondergeschikt.Wellicht dat nog iemand anders een zinnige suggestie voor je heeft.
Succes in ieder geval.

Toevallig na die firmwareupdate uit een eerder topic?

"Vroeger" lag het verschil tussen plextor en andere merken aardig uit elkaar. Nu niet meer zo...
Blueray word/is een flop. Ik zou er geen honderden euro's voor betalen.

Gr

Probeer eens even de juiste firmware ja, misschien is het ding daarmee weer tot leven te krijgen.
Mocht je toch aan een nieuwe moeten... een DVD-brandertje koop je anno 2010 voor een appel en een ei. Voor pakweg € 40,- heb je echt een goede, zelfs een Plextor (hoewel de keuze bij dergelijke topmerken dan wel iets beperkt is).
Wil je een Blu-Ray combo-drive, moet je rekenen op prijzen vanaf zo'n € 70,- . Wil je een Blu-Ray brander, kost je dat vanaf zo'n € 160,-. Bijvoorbeeld een LG BH10LS30.Maar wat al eerder gezegd is... overweeg wel even of het die investering nog wel waard is. Op een oude pc komt zo'n ding ten eerste niet tot zijn recht, ten tweede kost het ding dan meer dan de pc nog waard is.

Blueray word/is een flop.Gr

Oh? Verklaar u dan eens nader...?
In computerland voegt het inderdaad niet zo veel toe, omdat er betere en goedkopere alternatieven zijn voor massa-opslag. Voor (huiskamer)video daarentegen zal het nog wel een paar jaar meegaan, totdat iedereen on-demand HD-TV heeft.

Oh? Verklaar u dan eens nader...?
In computerland voegt het inderdaad niet zo veel toe, omdat er betere en goedkopere alternatieven zijn voor massa-opslag. Voor (huiskamer)video daarentegen zal het nog wel een paar jaar meegaan, totdat iedereen on-demand HD-TV heeft.

Er zijn zoveel alternatieven en die worden (binnen die paar jaar waar je het over hebt) steeds beter.

Qua opslagmedium heb je als concurent:
-(externe) harde schijven
-de oude vertrouwde DVD
-Flashgeheugen (zit al op 256 gig, maar nog wel te traag)

Voor multimedia (als mensen al een echt HD setje hebben staan) is de DVD voor 99% nog goed zat.
Ook breken de mediaplayers steeds meer door. Dan heb je usenet, HD-TV providers, via LAN naar PC, harde schijf en (USB) flash geheugen. Dit zonder iets te branden en na een paar keer weg te mikken.

Komt ook nog bij dat het een slechte timing is om zo'n product nu op de markt door te laten dringen. Ze zijn nu ?3? jaar bezig. Ik zie het eerlijk gezegd nog niet gebeuren.

Gr

Er zijn zoveel alternatieven en die worden (binnen die paar jaar waar je het over hebt) steeds beter.

Al die nieuwe technieken en ontwikkelingen die jij noemt zijn over 3 jaar ook weer achterhaald, dus waarom zou je dáár wel aan moeten beginnen? Je hebt helemaal gelijk hoor, maar als je daarop moet gaan wachten...

waarom heb je dan ooit een computer gekocht met een 286, 386, 486 of Pentium 1,2,3,4... en ga zo maar door? Of een CD-speler, DVD-speler, of een breedbeeld TV, of een LCD/plasma scherm, een hybride auto kopen, of een mobiele telefoon van type X?
Zo kan je wel blijven doorgaan. Je weet dat het binnen een paar jaar achterhaald is, maarja... that's life... je moet een keer IETS, en dan zal je een keuze moeten maken.

Laatst bewerkt:
Mijn mening maakt nogal wat los :rolleyes:

Laten we op 06-05-2013 afspreken om te kijken of Blueray de opvolger is van CDI, minidisk,
Win ME of Bavaria (oh ooohh....:o)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan