Plextor PX-810SA

Status
Niet open voor verdere reacties.

orofor

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2001
Hallo, heb hier een nieuwe Plextor PX-810SA. Volgens de reviews en specificaties een supersnel apparaat. Probleem is dat Nero slechts ongeveer 4 speed brandt, terwijl deze wel zegt dat hij sneller kan. De werkelijke duur van het branden van een dvd is veel langer dan de geschatte tijd.
Ik heb de nieuwste firmware in het apparaat zitten, gecheckt met Plextools en via de eigen website. De nieuwste chipsetdrivers in de pc. Dvd's zijn Platinum +R en kunnen max. 16x.

Als ik ga branden, wordt de geschatte tijd ongeveer 6 minuten. Na deze tijd is het branden echter nog niet voor de helft voltooid. Max. speed die Nero aangeeft is 12x, dus helemaal geen 18x. In plaats van die 6 minuten doet hij er 19:39 over. Brandsnelheid is dus zelfs nog veel lager dan 12x.
Leessnelheid vanaf harddisk = 29x (40.100 KB/S), brandsnelheid = 12x (16.620 KB/S).

Apparaat is aangesloten via S-ATA. Oude dvd-brander tevens aangesloten als IDE. Kan het zijn dat de S-ATA niet goed is ingesteld? Brander wordt dus herkend. In BIOS staat Serial ATA VT8237 enabled. In Windows kom ik er geen drivers van tegen. Moet dat?

Wie weet wat er aan de hand zou kunnen zijn? Platinum zou toch geen problemen mogen opleveren? Koop ik gerenommeerde merken, heb ik dit weer :(

Laatst bewerkt:
Kwam erachter dat er geen SATA drivers geinstalleerd waren. Nu werd de harddisk meteen wel als SATA schijf herkend, de dvdbrander wordt echter niet automatisch aan de hardware toegevoegd. Verschijnt (in Explorer) een vraagteken op de plaats waar de schijfletter zou moeten staan.

Heb geen oplossing voor het probleem met dit apparaat kunnen vinden. Heb het teruggebracht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan