Hallo !
Onderstaande code is een Sub om de Plotorder in een Chart te wijzigen. Niets spectaculairs, maar er is iets wat ik niet begrijp.
Onderstaande code werkt:
Maar de volgende code werkt niet. Resultaat = Run-time error 13 (Type mismatch).
Blijkbaar heeft het iets te maken met de manier waarop naar de SeriesCollection wordt verwezen. Als ik het met een letterlijke string doe, dan is er geen probleem. Zie eerste lijn van het Immediate Window in bijlage. Doe ik het via de constante, dan loopt het fout. Zie laatste lijn van bijgevoegde screenshot.
Heeft er iemand een idee?
Grtz,
MDN111.
Onderstaande code is een Sub om de Plotorder in een Chart te wijzigen. Niets spectaculairs, maar er is iets wat ik niet begrijp.
Onderstaande code werkt:
Code:
Private Const Sheet_Name = "Pivot Kostensoort"
Private Const ChartObject_Name = "Chart 2"
Sub ArrangeChart(ByVal SerieName As String)
Dim myChart As Chart
With ThisWorkbook.Sheets(Sheet_Name)
[COLOR="#FF0000"]Set myChart = .ChartObjects(ChartObject_Name).Chart
myChart.SeriesCollection(SerieName).PlotOrder = 1[/COLOR]
End With
End Sub
Maar de volgende code werkt niet. Resultaat = Run-time error 13 (Type mismatch).
Code:
Private Const Sheet_Name = "Pivot Kostensoort"
Private Const ChartObject_Name = "Chart 2"
Sub ArrangeChart(ByVal SerieName As String)
With ThisWorkbook.Sheets(Sheet_Name)
[COLOR="#FF0000"].ChartObjects(ChartObject_Name).Chart.SeriesCollection(SerieName).PlotOrder = 1[/COLOR]
End With
End Sub
Blijkbaar heeft het iets te maken met de manier waarop naar de SeriesCollection wordt verwezen. Als ik het met een letterlijke string doe, dan is er geen probleem. Zie eerste lijn van het Immediate Window in bijlage. Doe ik het via de constante, dan loopt het fout. Zie laatste lijn van bijgevoegde screenshot.
Heeft er iemand een idee?
Grtz,
MDN111.
Bijlagen
Laatst bewerkt: