Plots geeb draadloze verbinding meer. Wat kan ik checken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

PuppyZwolle

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2004
Ik start mijn PC op en hij geeft aan dat er geen verbindingen beschikbaar zijn. Nou weet ik zeker dat die er wel zijn want via die weg maak ik verbinding met deze laptop. Dus het ligt aan de PC.

Hij geeft wel aan dat er geen verbinding via Lan of Bluetooth is..... (nou dat wist ik wel). De hele wifi adapter schijnt verdwenen te zijn. Probleem oplossing geeft aan dat het wellicht stuur-softwarematig is maar auto reparatie levert niets op.

Het moet haast wel de adapter zijn. Maar wat kan ik checken om het probleem te ontdekken want via "help" lukt het niet vanwege ...tja geen wifi hè?

Oh ja win 7, Acer Aspire Z5710 zo'n all in one machine.
Acer-Aspire-Z5710-PC-1-580x428.jpg

Eerst maar controleren of het WLAN lampje op de router brandt.
Gisteren bij een SpeedTouch modem van KPN nog gehad dat lampje uit was gegaan, instelling in het menu van de router aan en uit geschakeld en het werkt weer.

Je hebt een modem/router waar controlelampjes op zitten? Als het WLAN of WiFi lampje uit is dan ligt het aan de router. Als je dit zo niet kan controleren dan zou je moeten kijken of jou netwerk beschikbaar is op een telefoon of tablet.

Voor de computer kan je een USB WiFi adapter gebruiken. deze kosten een paar tientjes.

Het kan wel eens voorkomen dat stuurprogramma's die meegeleverd worden voor de WiFi adapter er mee ophouden. Je zou deze stuurprogramma en driver dan moeten deinstalleren, controleren dat de Windows services voor WiFi ingeschakeld staan ("wireless zero configuratie" weet ik nog) en de adapter laten herkennen als nieuwe hardware door Windows.

Bedankt voor de moeite.

Ik heb mijn PC aan de Lan liggen en doet het nu prima. Maar ik wil hem straks weer op mijn werktafel hebben staan en niet in de meterkast. ;-)

Punt is. Ik kan de WiFi adapter nergens vinden. Virtueel dan hè?Heb de PC-kast nog niet los gehad. Hij lijkt verdwenen. Netwerk-mogelijkheden zijn Lan en Bleutooth.
Ik ga eens kijken bij de Win service.

Nou breekt mijn klomp.

Ik heb een nieuwe wifi adapter gehaald. TP-Link 300Mbps High Gain Wireless USB Adapter. Geinstaleerd. Niks aan het handje zou je zeggen. Wifi staat weer op het menu maaar.
Maaar
Nog steeds ziet hij geen verbindingen.

Mis ik iets?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan