plots geen apparaat voor geluid meer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb Creative sound blaster opnieuw geïnstalleerd, maar ook dat helpt niet.
We gaan terug naar het begin.

1. Op welke manier heb je deze geluidskaart opnieuw geinstalleerd?

En voor alle zekerheid: open Everest en kijk wat er wordt vermeld bij

2. Multimedia, Windows Audio en bij

3. Multimedia, PnP/PCI Audio.

Vermeld deze gegevens voor elk van de drie punten in je antwoord, dan kunnen we verder kijken.
 
Laatst bewerkt:
1) Ik kwam er niet uit en heb de pc voor reparatie naar de winkel gebracht. Is er enige tijd mee bezig geweest en heeft er een andere geluidskaart ingezet. Die deed het ook niet. Vervolgens mijn eigen kaart weer teruggeplaatst. Dus zonder geluid de pc weer meegenomen.

2) Apparaat Identificatie Apparaatbeschrijving
midi-out.0 0001 0066 Microsoft GS Wavetable-software

3) Apparaatbeschrijving Type
Creative SB PCI128 (Ensoniq ES5880) Sound Card PCI
VIA AC'97 Audio Controller PCI

Dit zijn mijn gegevens.
 
Voor de goede orde. Nu er weer schot in de zaak zit, moet ik helaas voor een week op reis. Hopelijk wil je na terugkeer de zaak (met mij) oplossen.
 
Even vooraf: ik vroeg om in Everest op twee specifieke plaatsen te kijken, maar je hebt de gegevens kennelijk toch ergens anders vandaan gehaald. Kijk voor de zekerheid naar het bijgesloten plaatje.

Goed, je hebt een Creative Sound Blaster geluidskaart. Die zit in een PCI-slot op je moederbord en ik vermoed (het is al eerder gezegd in dit topic) dat een onboard geluidskaart tegelijkertijd is uitgeschakeld in je BIOS. Dat moest ook, anders deed geen van de twee geluidskaarten het goed. In zo'n geval, in de BIOS uitgeschakelde onboard geluidskaart, zet Windows dat apparaat "weg" achter een geel vraagteken.

Bij de Crative Sound Blaster moet je ooit op een CD-Rom de stuurprogramma's bijgeleverd hebben gekregen. Zoek die op en installeer ze opnieuw.

Die VIA AC'97 Audio Controller PCI is een audiocontroller voor je chipset, de "schil" om je processor en die controller is nodig om je Sound Blaster goed te kunnen laten "praten" met je processor.

Als je de stuurprogramma's voor de Sound Blaster niet kunt vinden, kijk dan op de Creative support-site.

Die VIA audiocontroller is onderdeel van een pakketje chipsetdrivers, als je die niet kunt terugvinden, dan zul daarvoor moeten kijken op de site DriverAgent als het je echt niet lukt om op die CD die hebt, de VIA drivers voor de chipset terug te vinden.

Alles wat hierboven staat is eigenlijk een samenvatting van alles wat in dit topic werd gezegd, ik zou niet meer weten te adviseren.
 

Bijlagen

  • AudioEverest.jpg
    AudioEverest.jpg
    29,4 KB · Weergaven: 19
Even mee bemoeien, indien in de bios die audiodriver op enabled staat en er zit een echte PCI audiokaart in, zal die in de bios uitgeschakeld moeten worden, anders krijg je een resourceconflict.
 
Goed, je hebt een Creative Sound Blaster geluidskaart. Die zit in een PCI-slot op je moederbord en ik vermoed (het is al eerder gezegd in dit topic) dat een onboard geluidskaart tegelijkertijd is uitgeschakeld in je BIOS. Dat moest ook, anders deed geen van de twee geluidskaarten het goed.
Even helpen Lange Pier. Dat zeg ik toch ook?
 
Bazar, als je weer terug bent :), we moeten de Sound Blaster weer aan de praat krijgen, lijkt mij. Je hebt hem zelf weer teruggeplaatst, nu moet je de stuurprogramma's voor die SB opnieuw installeren én je moet de chipsetdrivers opnieuw installeren. Maak anders van mijn part een screenshot van Windows Verkenner waarin je de inhoud van die CD laat zien. Misschien kunnen wij dan vertellen welk mapje je moet hebben.
 
Hoe verklaar je dan dat zijn windows thema verandert? Ik heb hetzelfde probleem gehad, ik wil echter niet zeggen dat dezelfde oplossing hier toepasbaar is, en het lag bij mij aan virussen die via MSN waren binnengehaald door een familielid. Ik probeerde van alles, ik dacht eerst dat het aan de windows services lag want als je bij die servides windows audio weer inschakelde deed het geluid het voor een bepaalde tijd, windows theme kon je zo ook weer aan de praat krijgen.

Kijk deze reactie:
--------------------------
I have a similar problem to royeiror.

Recently when I start up Windows (XP SP2) I have no audio icon in the system tray, and my Windows Audio Service isn't running.

I however don't receive an error, though something doesn't seem right. I have Realtek AC'97.

I'm almost convinced that it has something to do with my tweaked XP theme. The problem started as my windows theme randomly jumped back to windows classic theme.

Any ideas as how to fix this problem?

bron:
http://forum.sysinternals.com/forum_posts.asp?TID=7564
-------------------------

Hier zelfde probleem:
http://channel9.msdn.com/ShowPost.aspx?PostID=285580

mogelijke oplossing gegeven.
 
Sorry voor de latere reactie. Ik wil eerst iedereen die heeft meegewerkt aan de oplossing bedanken en feliciteren. Ik heb geluid!!! Hoe is dat gekomen?

Ik heb inderdaad WEDEROM Creative vanaf de cd-rom geïnstalleerd. Na voltooien dient er te worden afgesloten en de eindtune was hoorbaar. Dus hoop. Na opstarten werd nieuwe hardware ontdekt en dus automatisch geïnstalleerd. Er is nu muziek. Wat ik niet begrijp is dat ik nieuwe hardware heb en dat thans in de taakbalk rechts enkele iconen zijn geplaatst. Voordien had ik ook geluid doch zonder die iconen. Maw ik begrijp het niet, doch ben zeer tevreden met het resultaat.
Nog een opmerking nav van de vraagstelling. De omschrijving was via Everest verkregen en ik heb GEEN wijzigingen in de Bios aangebracht. Nogmaals dank voor de inzet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan