plots geen apparaat voor geluid meer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb je ook het probleem dat je windows XP thema (als je windows XP) hebt grijs wordt?
 
Sorry, dat ik niet eerder op je vraag heb gereageerd. Niet alleen de vakantie is daar debet aan, de pc heeft geruime tijd de pc dokter gestaan om het euvel op te lossen. Sinds dit weekend weer terug. Helaas niet kunnen repareren.

Wat is thema? Wel is het zo dat mijn taakbalk ook in die tijd van kleur is veranderd alsmede andere achtergronden. Ik weet niet of dat gelijktijdig met het geluid is gegaan, omdat de pc zelden muziek afspeelt.

De "dokter" kon niets vinden. De geluidskaart is goed en toch wordt ie niet gevonden. Ik heb een programmaatje gedownload en het eerste dat deze bij de installatie aangeeft is dat er geen geluidskaart in zit. Mij is aangeraden om de systeem partitie te formatteren en Windows XP opnieuw te installeren. Dat lijkt me zeer rigoureus.

Ook in die periode het programma Goodsync V6 op de pc gezet om voor de vakantie een goede back up te kunnen maken.
 
ook hier misschien te proberen om je windows audio service te herstarten.

menu start -> uitvoeren -> type services.msc

Zoek de windows audio service op, klik met de rechtermuis aan en kies voor eigenschappen, stel ze in op automatisch en start de service.
 
Hoi Jippiejajee.

Ook deze stond uitgeschakeld. Helaas na automatisch toch geen geluid. Kan de kart niet vinden. Blijft dan toch opnieuw installeren over?
 
Even een geheugensteuntje voor het fout gaat. Daar kom ik toch in bij het opstarten met de "delete" knop, maar dan.... Waar moet ik dan zoeken en hoe moet deze dan ingesteld staan? Gaarne een helpje.
 
Het klinkt wellicht dom (en dat is het ook) maar ik kom er niet uit met de aangedragen vermoedelijke oplossing. Ik kan het niet vinden. Google is zo uitgebreid dat deze mij niet wijzer heeft kunnen maken. Enige aanvulling graag.
 
Het klinkt wellicht dom (en dat is het ook) maar ik kom er niet uit met de aangedragen vermoedelijke oplossing. Ik kan het niet vinden. Google is zo uitgebreid dat deze mij niet wijzer heeft kunnen maken. Enige aanvulling graag.

Heb je al eens door je bios-schermen gebladerd? Kijken en niks veranderen kan geen kwaad.
 
Inderdaad. Meerdere keren. Maar kan het door jou aangedragen gegeven niet vinden. Wel gezocht naar een update van AC 97. De chipset met het type nummer kom ik niet tegen op het web.
 
Juist de taakbalk en de achtergrond veranderd ;)

Ik heb dat ook gehad, het lag bij mij aan een virus. Virtumonde volgens mij.
Het is al een tijd geleden dus ik weet niet zeker hoe ik die er vanaf kreeg.

de synptonen zijn precies hetzelfde, de taakbalk wordt grijs, achtergrond veranderd en als je op eht audio icoon klikt rechtsonderin staat daar dat er iets fout is ingesteld.

Bij mij was het dus een virus ;)
 
Bazar, over dat veranderde kleurenprobleem, controleer het volgende. Zet je muis op een lege plek van je Bureaublad, klik rechts en kies Eigenschappen. Kijk of in het tabblad Thema's in het klapvenstertje is geselecteerd: "Windows XP". Zo niet, selecteer dat thema. Ga naar het tabblad Vormgeving en zorg dat geselecteerd staan: in het klapvenster Vensters en knoppen, "Windows XP stijl", in het klapvenster Kleurencombinatie "Standaard (blauw)" en in het klapvenster Tekengrootte "Normaal". Sluit alle vensters en herstart (voor de zekerheid dat alle instellingen goed in het register worden vastgelegd) je PC. Als je overal je normale kleuren terughebt, mooi. Mocht er toch malware in het spel kunnen zijn: welk antivirusprogramma en welke antispy- en adwareprogramma's gebruik je?

Staat er nog steeds een geel vraagteken voor "Multimediacontroller"? Zoek dan een CD op, die je bij de PC hebt gekregen (niet de Installatie CD van Windows XP). Zoek op die CD naar een bestand met een naam als Chipsetdrver, of Software Installation Utility of elk ander bestand dat bedoeld lijkt te zijn voor je moederbord. Als je dat bestand vindt, installeer dan (opnieuw) die chipsetdriver. Dit advies werd eerder al gegeven door maestro12, ik heb niet kunnen zien dat je het hebt opgevolgd.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Boeing 737

Het eerste gedeelte klopt allemaal. Die instellingen staan zoals aangegeven.
Ik gebruik AVG permanent. Ongeveer 1 maal per week; spybot, Windows defender, malware destroyer, ad-aware 2007 en soms een online scan.

Bij “geluiden en audioapparaten”staat onder eigenschappen voor enz. onder “volume” dat er geen audioapparaat is.

Via systeem > hardware> apparaatbeheer geen vraag of uitroeptekens aangetroffen. Multimediacontroller kan ik in dat rijtje niet ontdekken.

Ik neem aan die driver op installatie cd van het moederbord moet staan? Die staat er niet op, althans ik kan hem niet vinden.

De geluidskaart is er uit geweest en opnieuw geplaatst.

Nog een opmerking aangaande de kleurverandering. Nu van firefox. Ik heb de pc gereset omdat helpmij heel traag liep. Daarna was de kleur van firefox gewijzigd en was mijn bladwijzer voorkeursites leeg!!!!!
 
Laatst bewerkt:
Hoi Boeing.

Je geeft mij zo'n ontiegelijke oppepper door het aandragen van een x-aantal suggesties en dan -na mijn antwoorden - verneem ik niets meer. Hopelijk ben je me niet vergeten. Graag een verdere help(mij)
 
Tja, er wordt al meerder keren aangegeven dat je de chipsetdrivers eerst moet installeren, aangezien Epox niet meer bestaat zul je toch die driver cd moeten gebruiken en ook de manual van dat moederbord waarin staat waar je moet zijn om de audiocodecchip op enabled te zetten, indien dat niet geval mocht zijn.

Daarna kun je pas de divers voor de audio installeren, of geef alle informatie die je met Everst kunt zien.

Zoek op de cd de 4 in 1 drivers.

Of probeer deze.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie.

dat klopt ook wel wat je zegt, doch ik kan in de bios niet datgene vinden wat mij wordt aangeraden. Dus vroeg ik een reactie. Op de cd van Epox staan zo gigantisch veel setuppen dat ik niet weet welke ik moet installeren. Mijn pc werkt namelijk verder goed. De multimediacontroller "schijnt" verdwenen te zijn, althans voor mij niet meer traceerbaar. Door mijn beperkte kennis dien ik stap voor stap te handelen.
 
Aangezien Epox niet meer bestaat kunnen wij ook geen manuals meer downloaden, dus zul je die zelf ter hand moeten nemen om het na te lopen, alles nalopen waar audio wordt vermeld, meestal bij de integrated peripherals.
 
En de gegevens uit die mappen moet ik dan allemaal "setuppen"?
 
Niemand kan dat weten, alleen degene die de cd heeft, VIA 4 in 1 is toch niet zo moeilijk zoeken?:confused: zal vast wel iets bijstaan van chipsetdrivers.

Die Via drivers kun je via een omweg ook met dit progje verkrijgen.

Overigens lijkt het net of je het niet wil oplossen, de vraag om een uitdraai van Everest heb ik nog niet gezien.
 
Laatst bewerkt:
Ja, ja toch wel. maar Everest geeft zoveel mogelijkheden. Welke print screen wil je zien? Bovendien denk ik dat je vanuit een hoger level schrijft dan dat ik aan kan. Ik doe mijn uiterste best om het op te lossen. Laat daar in ieder geval geen misverstand over bestaan.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan