Plotse aanval computer 5 minuten geleden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arandomcomputer

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2009
Berichten
5
Ok ik had net een plotse aanval op mijn computer. De enige reden waarom ik dit wist is omdat mijn internet scherm plotseling 20x heropende, mijn windows media player plotseling uit zichzelf fullscreen ging en constant Pauze/Play drukte waardoor muziek in stukjes was. Ik heb onmiddelijk mijn ESET NOD32 Antivirus en mijn OUTPOST laten scannen. ESET ontdekte vrijwel DIRECT 2 "infected" files die hij heeft opgeruimd.

Toen ik tijdens de aanval trouwens mijn outpost network activity opende zag ik dat duizenden bits tegelijkertijd werden verstuurd en meer dan 20 poorten constant open en dicht gingen.

Ik krijg na het scannen/verwijderen van die twee files niets meer van meldingen, ben ik nu veilig? Of zit het virus nog steeds in mijn computer?

Zijn mijn persoonlijke gegevens nu doorgestuurt?

Moet ik toekomstige aanvallen verwachten?

Groeten, een bezorgde Internetgebruiker.

Het virus noemde trouwens het volgende: C:\...\Local Settings\Temp\msgpl_68da.exe - Win32/Adware.CiDHelp application

OUTPOST toont trouwens plotseling aan dat ik zogenaamd steeds op de site "experts-exchange.com" zou zitten, maar dat is helemaal zo niet! Dit moet het virus zijn, juist?
 
Laatst bewerkt:
Nou, wat ik er dus over denk.
NOD32 is een goede scanner. Als je daarmee iets verwijderd, oké. Goed gedaan.
Dan heb je in ieder geval geen last meer van die virussen.

Als je dan nogmaals met outpost een extra scan doet en ook nog wat vindt, helemaal top.
Dan ben je gewoon virusvrij.

Als je nergens in het programma duizenden bits ziet vliegen, is het ook zeker in orde. :thumb:
 
Als jij een goeie firewall hebt openstaan...
..en een goeie antivirusprog hebt openstaan...
..en een goeie malwarescanner op de achtergrond hebt draaien...
..en niet te gast gaat op hackersites....
dan gebeurt zoiets niet.
Laat wel voor de zekerheid je pc doorlichten bij nucia.eu forum middels een hijackthis log (ff googlen).

Sxxs
 
re

Ik denk dat ik er nu helemaal van af ben...

Ik vraag mij af hoe ik dat virus heb gekregen in de eerste plaats, maar het is dan ook een gemeenschappelijke computer en ik weet dat de firewall vaak wordt afgelegd om bvb. vlotter online te kunnen gamen. (hoewel je dat gewoon moet instellen maarja men luistert niet altijd zeer aandachtig)

Die sites en die bites die ik had zien "vliegen" heb ik eens opgezocht en dat waren allemaal beveiligingssites. Blijkbaar waren het mijn firewall en zo zelf die die sites "bezochten" om te kijken voor updates of nieuwe meldingen... dat denk ik tenminste.

Ik ga voor alle zekerheid toch nog eens die test doen die je voorstelde en dan nog alles eens laten scannen. Ik doe alles om deze computer zo vlug mogelijk te laten draaien, dus ik hou er niet van als een virus of iets anders dit zou tegenwerken...

Bedankt in elk geval voor jullie antwoorden!

groeten, Random
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan