plotse ruzie tussen LimeWire en Firewall

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sophie.h

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2006
Berichten
111
Heb al sinds januari met veel plezier Limewire 4.12 (vrije versie)
Sinds vanmorgen staat er linksonder een leuk balletje MET muurtje,oftewel firewall melding.
Windows firewall stat uit, norton staat postief tegenover limewire ingesteld en zelfs bij uitschakeling van Norton gaat het muurtje niet weg.
maak gebruik van Belkin router en heb XP
Laatste acties: nieuwe Java update en netwerkprinter ingesteld.
Stekkertje printer uit router al geprobeert.
Limewire 4.12 volledig verwijderd en vrije 4.14 geinstalleerd.

Alles heeft niet geholpen.

iemand nog een ideetje?
 
Als ik aan mag nemen dat je in je router portforwarding hebt ingesteld voor Limewire, dan zou je eens moeten kijken of je ondertussen niet een ander ip-adres hebt gekregen dan waar de Limewire poort in de router naar toe verwijst.

Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig

Schijf op wat daar voor ip-adres staat aangegeven. Ga dan naar het configuratiescherm van je router, en kijk bij de portforwarding instellingen of daar wat betreft Limewire wel hetzelfde ip-adres staat. Is dat niet het geval, dan in de router het ip-adres aanpassen naar wat je opgeschreven had.

Succes,

Tijs.
 
Dank je wel Dnties

Heb na aanleiding van je verhaal 2 vragen:

waar vind ik die router, kan 'm niet vinden bij het gewone configuratiescherm

moet ik op m'n laptop kijken (ligt het probleem) of op mijn vaste pc (basis voor router)

1e ip heb ik gevonden

Groet,

S
 
heb via ip adres mijn router gevonden.
die staat ingesteld op het ip van mijn vaste pc, scheelt alleen het laatste nummertje met mn ip van mijn laptop en volgens mij hoort dat zo.

als je limewire meer bronnen voor een liedje laat zoeken staat er "wacht op een stabiele verbinding"
 
Laatst bewerkt:
Oftewel: je portforwarding zou goed staan? (Ook op je Limewire pc dat cmd /k ipconfig gedaan, en gekeken of de portforwarding in de router naar het gemelde ip-adres verwijst?)

Als dat inderdaad het geval is, en het poortnummer waar Limewire op luistert (zoals ingesteld in Limewire) overeenkomt met de poort die je forward in de router, dan zijn er nog 2 mogelijkheden, denk ik:

1. Firewall instellingen op de Limewire-pc
2. Beperkingen m.b.t. het maximaal aantal half-open verbindingen in XP op de Limewire-pc.
Kijk bij www.lvllord.de voor een hulpprogramma daarvoor. Lees de FAQ, installatie instructies, start het programma op de Limewire-pc, en geef via de optie C (van Change) een hoog aantal op, bijv. 120.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Is er via onderstaand scherm niets te regelen?

Kan wel van alles downloaden (hou ik absoluut niet van), maar moet toch eenvoudiger op te lossen zijn

Vorige week deed Limewire het nog prima

Denk je doordat de printer aangesloten is aan de router dat het aantal half-open verbindingen verbruikt is?
Als de printer eraf is doet hij het ook nog steeds niet.

Hoe bepaald ik een juist poortnummer
 

Bijlagen

  • opties firewall limewire.JPG
    opties firewall limewire.JPG
    71,3 KB · Weergaven: 30
17648 als ik het zo goed lees, die moet dus in de firewall worden geforward (doe zowel UDP als TCP).

Zet ook 17648 in Manual Forward, lager op de getoonde Limewire pagina.

Meer tips heb ik niet voor je.

Succes,

Tijs.
 
Heb zowel router als LimeWire op de Gnutella poort gezet 6346 udp/ tcp

Hij haalt nu 1 liedje binnen, het muurtje staat er nog.

snelheid varieert van 0 tot max 8 KB.

De rest van de aanvragen roept nog steeds om een stabiele verbinding.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan