plotseling een wachtwoordt op een acount

Status
Niet open voor verdere reacties.

djwouter

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2008
hallo ik had een acount aangemaakt voor mijn zusje op mijn laptop
en op mijn ijgen acount een wachtwoordt gezet en belangrijke rechten bij haar ingestelt

na dat ik dat acount had aan gemaakt reboot ik mijn pc en ik wil uitproberen staat er een wachtwoordt op het acount van zusje ??? en hij pakt dat acount automaties (dat is zo te verhelpen) maar dan ga ik naar mijn eigen acount toe om het acount te verwijderen staat hij niet in de userlist :S heel raar ik ga naar het user scherm door op andere gebruiker te klikken om nogmaals het wachtwoordt te gokken staat het acount van mijn zusje (manon) er niet meer bij ?? ik dagt ow probleem opgelost ik start pc nieuw op staat het acount er weer dus ik weer wachtwoord geprobeert te gokken maar het lukte gewoon niet ale standart wachtwoorden geprobeer maar het lukte gewoon niet

ik heb echt een helehoop geprobeert maar ik krijg het acount niet weg of dat ik er in kan

wie heeft er de oplossing
????

in iedegeval bedankt

ik ben nieuw dus ik weet niet of die vraag als is gevraagt is dus ;)

Ben je gewoon niet in de war met de accounts zelf? Ze verdwijnen meestal neit in eens

neey ik ben niet in de war als ik tijd heb zal ik proberen een filmpje te maken dan kan je het zien maar is er geen manier om dat wachtwoord te achter halen ofzo of in een of andere database dat acount handmatig te verwijderen

Dat wachtwoord achterhalen is lastig echter, nu komt het mooie, je kan er wel heel makkelijk een nieuw wachwoord opzetten of het verwijderen. Dit moet je doen:
ga naar uitvoeren
typ net user svallav * (svallav moet je natuurlijk vervangen door het account van je zusje (LET OP de SPATIE)).
typ een password (je ziet nu niks verschijnen (of wel) dat is normaal)
herhaal het
typ exit

Of dit kan je ook doen, het is hetzelfde maar dat maakt niet uit

Open kladblok typ

net user xxxx * (xxxx vervangen door de naam van je zusjes account)

Sla het op als iets.bat
Dubbel klikken en dan is het even invullen en viola. Password verwijdert of verandert.

Ps dit werkt alleen op een admin account.

helaas werkt dit ook niet hij blijft een beetje hangen lijkt het wel alsi k dat met die bat doe dan krijg ik dos schermpje 1 sec en dan verdwijt het was dat de bedoeling of bestaat dat acount niet ????

Weird, het zou wel moeten werken. Probeer eens onder net user ..... pause te typen. Mischien werkt dat. Anders kan je in veilige modus het ook proberen. Mischien werkt het daar beter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan