Plotseling geen Internet meer!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

HannyB

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 nov 2008
Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen. Punstgewijs het probleem samengevat:

- Ik had een beveiligde Sitecom WL-122 router die plotseling slecht signaal doorgaf aan mijn 3 draadloos aangesloten computers thuis. Plotseling werd alles erg traag waarna de pagina's vastlopen - bij alle 3 computers. Reset modem hielp wel, maar bij de derde url link lag alles weer stil....
- Probleem ligt niet bij mijn computers of software (wat UPC van mening is) aangezien ik zonder problemen het internet signaal van mijn buren kan oppakken ...wat natuurlijk niet zo netjes is.
- Ik dacht dus dat het probleem aan mijn router lag en heb een nieuwe gekocht. Sitecom WL-173. Ik blijf echter hetzelfde probleem houden. Geen verbetering. Elke keer modem resetten waarna ik na twee minuten weer vastloop.
- Ook heb ik mijn laptop met een draadverbinding rechtstreeks aan het modem aangesloten waarna ik na 2 minuten wederom vastloop.
- Vanzelfsprekend verschillende keren UPC aan de lijn gehad die steeds van mening is dat het aan mijn hardware/software zou liggen "want de modem is goed en is on-line! Wij unnen u dus niet verder helpen".
- Op de nieuwe WL-173 blijft het oranje lampje knipperen wat aangeeft dat de router geen verbinding heeft met het modem. Alle mijn computers hebben een prima lokale verbinding met het modem.
- Ik draai op 1 compuer Vista en op de andere 2 laptops XP

Ik hoop dat bovenstaande voldoende handvat is om van iemand een goede tip te ontvangen. Zou fantastisch zijn!

Bedankt vast, Hanny

Ik heb misschien wel een ideetje,

Koppel je modem los van alles, en laat het gewoon een uurtje staan.

Dit is een : Harde reset. Koppel voor de zekerheid ook even alles van je router af, dit kan het probleem veroorzaken.

Als het niet aan de router en computers ligt, ligt het aan de verbinding Modem - Router.

Dat is wel duidelijk. :D

Ik heb hem gisteren 2 uur lang uit het stop contact gehad (ook de router) Is dat wat je bedoeld of moet ik daarnaast ook de UTP kabel loskoppelen voor langere tijd. Heb deze kabel eergisteren ook al omgedraaid op verzoek van UPC en opnieuw vastgedraaid.... Dank voor je reactie trouwens :)

Ik heb misschien wel een ideetje,

Koppel je modem los van alles, en laat het gewoon een uurtje staan.

Dit is een : Harde reset. Koppel voor de zekerheid ook even alles van je router af, dit kan het probleem veroorzaken.

Als het niet aan de router en computers ligt, ligt het aan de verbinding Modem - Router.

Dat is wel duidelijk. :D

Hoi,

Ook heb ik mijn laptop met een draadverbinding rechtstreeks aan het modem aangesloten waarna ik na 2 minuten wederom vastloop.

Dat bewijst dus dat jouw netwerk er absoluut niets mee te maken heeft. Heb je deze info ook al aan je provider meegedeeld?
Je kan proberen in de modem te komen en daar een reset naar de fabrieksinstellingen doen. Als dat niet helpt, dan vrees ik dat de modem niet echt soepel meer draait.
Wat je nog kan proberen is je modem bij iemand anders aansluiten en daar eens proberen op het net te komen. Als het aan je telefoonlijn ligt, kan je dit zo opsporen.

Hoi :)

Je eerste zin :
Ik had een beveiligde Sitecom WL-122 router die plotseling slecht signaal doorgaf aan mijn 3 draadloos aangesloten computers thuis

Blijkbaar kan deze router dus nog gewoon goed zijn.

Dan :
Ook heb ik mijn laptop met een draadverbinding rechtstreeks aan het modem aangesloten waarna ik na 2 minuten wederom vastloop.

Wat Webster al terecht opmerkte.... alles m.b.t routers heeft dus nu geen invloed meer.

Maar dan dit :
Alle mijn computers hebben een prima lokale verbinding met het modem.

Hier heb ik even een vraagje over....bedoel je hier echt je modem of misschien je router ?
Als je toch echt je modem bedoeld wat precies bedoel je dan met "prima lokale verbinding" ?

Kun je ook zeggen welk merk en type modem je hebt?

ED

Helpdesken willen graag de schuld bij een ander leggen.

Opbellen en vertellen dat je met een laptop rechtstreeks op het modem zit en je dan geen tot slechte verbinding hebt. Daarna vertel je ze dat diezelfde laptop bij de buren het wel goed doet. Dus dat het niet aan de laptop ligt.

Je dient het balletje bij hun te leggen.

Blijkbaar kan deze router dus nog gewoon goed zijn. KLOPT MAAR GING HEEL LANGZAAM. SLIBTE GEWOON DICHT.

Alle mijn computers hebben een prima lokale verbinding met het modem. SORRY. FOUTJE VAN MIJ. IK BEDOELDE PRIMA VERBINDING MET DE ROUTER!

Kun je ook zeggen welk merk en type modem je hebt? WIJ HEBBEN EEN WEBSTAR EPX 2203 SERIES.

Ik denk en hoop dat het toch echt aan het modem ligt. De telefoon kraakte al een paar weken tijdens de gesprekken. Ondanks dat we die ook via UPC hebben, heb ik nooit de link gelegd met langzaam internet. Sinds vandaag kom ik erachter dat hij het helemaal niet meer doet!! Weer UPC gebeld en allerlei testen doorlopen. Ditmaal met de afdeling telefonie. Nu komt er eindelijk een monteur vlg week woensdag... (wel met de duidelijke afspraak dat "als de draadjes op het modem verkeerd zitten" wij zelf de voorrij kosten moeten betalen!).
Hoe moeilijk kan het zijn na een abonnement van 16 jaar....
:confused:

Jullie wel hartstikke bedankt voor het meedenken!:thumb:

Grappig dat je dit zegt Mario. Ik had dit namelijk al gedaan en wil je even laten meedelen in hun aantwoord. Met een rechtstreeks aangesloten verbinding naar het modem moest ik de volgende regel intypen in het dos schermpje: cmd netstat -a
Daar kwamen ongeveer 22 regels tekst uit. Conclusie was simpel: hier mogen maar 5 a 6 regels staan anders heeft u teveel programma's op de achtergrond lopen zoals Limewire etc (heb ik dus niet eens!) en geeft dit conflicten met het modem. DUS zij kon mij niet verder helpen en het lag toch aan de software/instellingen van onze computer. Dat het wel lukte bij de buren kon en wilde zij niet verklaren....

Tja....:)

Helpdesken willen graag de schuld bij een ander leggen.

Opbellen en vertellen dat je met een laptop rechtstreeks op het modem zit en je dan geen tot slechte verbinding hebt. Daarna vertel je ze dat diezelfde laptop bij de buren het wel goed doet. Dus dat het niet aan de laptop ligt.

Je dient het balletje bij hun te leggen.

Denk dat de info over het type modem niet echt meer relevant is.
De door jou geschetste situatie zegt naar mijn idee meer als genoeg.
Draadjes verkeerd lijkt me stug na een periode van wel goed functioneren..
Dus denk dan eerder dat er bij UPC een "draadje los zit "...nah ja...;)

Succes verder ,ED :)

Zus van mijn vriendin had soortgelijk probleem. Wel internet, geen internet, traag, geen telefoon en dan weer wel.

Bleek het modem van binnen te lekken (condensators)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan