Plotseling geen verbinding meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

marjole

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2008
Hallo,

Ik heb een HP laptop met Vista. En een draadloze router van Home "Broadcom" In Vista staat aangegeven dat de laptop verbinding heeft met internet, zoals altijd, maar de browsers geven aan geen verbinding te kunnen maken. Ook de update werkt, dus de pc maakt wel verbinding met internet. Snap er dus niets van. Daarom lid van het forum geworden in de hoop op hulp??:)

Beste Marjole,

dit ligt aan een verkeerde instelling van Internet Explorer.
- Klik bij Extra (rechtsboven in beeld) op Internetopties.
- Kies bij het tabblad Verbindingen de knop "Lan-instellingen".
- Zorg ervoor dat alleen de eerste optie "Instellingen automatisch detecteren" aangevinkt staat en de rest uit.
- Kies 2 keer Ok en probeer het nu nog eens.

Groeten :)

Beste 3lit3,

Ook Firefox wil niet verbinden met internet.....zou het aan een update van Vista kunnen liggen?:shocked:

Beste Marjole,

dit ligt aan een verkeerde instelling van Internet Explorer.
- Klik bij Extra (rechtsboven in beeld) op Internetopties.
- Kies bij het tabblad Verbindingen de knop "Lan-instellingen".
- Zorg ervoor dat alleen de eerste optie "Instellingen automatisch detecteren" aangevinkt staat en de rest uit.
- Kies 2 keer Ok en probeer het nu nog eens.

Groeten :)
Ik heb laninstellingen aangevinkt, was inderdaad niet aangevinkt, maar er komt nog steeds geen verbinding via de browser....

wegvallen verbindingen

ook ik heb dat probleem heb alles netjes opgevolgd zoal;s aangegeven maar geen resultaat wat nu?
ik gebruik geen router

Laatst bewerkt:
Is dit overigens de eerste keer dat je deze router gebruikt?
In dat geval is het slim om het volgende te doen (overigens is het in alle andere gevallen geen probleem dit te doen):
- Ga naar 192.168.2.1 (dit is het ipadres van je router). Er zijn meerdere varianten. Als dit niet werkt moet je 192.168.1.1 proberen.

Mocht er gevraag worden naar een wachtwoord en/of gebruiker dan is dit: admin (voor beide) of: Gebruiker: Admin, Wachtwoord: 0000. Wat ook kan is Gebruiker: Root, Wachtwoord: Admin. Het kan natuurlijk ook een zelf opgegeven wachtwoord zijn ;).

- Zoek nu naar een optie "Mac Address cloning". Waarschijnlijk staat deze optie bij setup.
- Kies, eenmaal op de juiste pagina aangekomen, op "Clone PC's MAC"

Mocht je het wachtwoord/gebruikersnaam of de optie Clone Mac niet kunnen vinden, bekijk dan eens de handleiding ;).
Succes :)

Laatst bewerkt:
@ 3lit3, het klonen van mac adres heeft geen zin. want de topicstarter kan wel windows updaten maar geen internet sites bezoeken. hoogstwaaarschijnlijk werkt zoiets als msn het ook nog.

@ marjole, kun je nog wel deze internet site bezoeken?: http://66.249.93.147/ , dit is het IP nummer van Google.
het kan namelijk zo zijn, bij verbindingsproblemen van de browsers, dat de zogenaamde dns en winsock instellingen corrupt zijn geraakt. daardoor is het mogelijk dat de browsers geen DNS (bijv. google.nl) meer om kunnen zetten naar een IP adres van een website. je kunt deze instellingen resetten door linksonder start te klikken en in de zoekbalk typ je in CMD, druk op enter.

in het cmd venster typ je de volgende commando's: ipconfig /flushdns
druk op enter
daarna typ je in: netsh winsock reset all
druk op enter en herstart de computer

hopelijk is het nu opgelost

het feit dat het updaten wel gaat is dat de update volgens mij geen gebruik maakt van dns, weet ik niet geheel zeker

Laatst bewerkt:
@ 3lit3, het klonen van mac adres heeft geen zin. want de topicstarter kan wel windows updaten maar geen internet sites bezoeken. hoogstwaaarschijnlijk werkt zoiets als msn het ook nog.

@ marjole, kun je nog wel deze internet site bezoeken?: http://66.249.93.147/ , dit is het IP nummer van Google.
het kan namelijk zo zijn, bij verbindingsproblemen van de browsers, dat de zogenaamde dns en winsock instellingen corrupt zijn geraakt. daardoor is het mogelijk dat de browsers geen DNS (bijv. google.nl) meer om kunnen zetten naar een IP adres van een website. je kunt deze instellingen resetten door linksonder start te klikken en in de zoekbalk typ je in CMD, druk op enter.

in het cmd venster typ je de volgende commando's: ipconfig /flushdns
druk op enter
daarna typ je in: netsh winsock reset all
druk op enter en herstart de computer

hopelijk is het nu opgelost

het feit dat het updaten wel gaat is dat de update volgens mij geen gebruik maakt van dns, weet ik niet geheel zeker
Ik krijg de melding: U hebt niet de benodigde bevoegdheden voor deze bewerking..............

Heb het met wachtwoord geprobeerd, maar deze wordt niet geaccepteerd:rolleyes:

Ik krijg de melding: U hebt niet de benodigde bevoegdheden voor deze bewerking..............

Heb het met wachtwoord geprobeerd, maar deze wordt niet geaccepteerd:rolleyes:
Dan zul je de Administrator van de computer moeten zijn. Wat ik begrijp is dat je al bij CMD rechtermuisknop hebt geklikt en "Uitvoeren als Administrator"?
Als je dat wachtwoordt niet hebt, dan houdt dit al snel op (tenzij je natuurlijk iemand anders op de pc hebt die wel admin rechten heeft).

Dan zul je de Administrator van de computer moeten zijn. Wat ik begrijp is dat je al bij CMD rechtermuisknop hebt geklikt en "Uitvoeren als Administrator"?
Als je dat wachtwoordt niet hebt, dan houdt dit al snel op (tenzij je natuurlijk iemand anders op de pc hebt die wel admin rechten heeft).
Nee, het is mijn laptop, maar omdat ik normaal in Linux werk ben ik niet (meer) zo bekend met Windows. Ik heb gewoon m'n normale wachtwoord, om in te loggen en die werkt prima, ik gebruik nooit de commandline, ik ben niet zo technisch, ik werk hoofdzakelijk grafisch en beheer een forum.:)

Hoe werkt de cmd in administratorfunctie, in Linux doe je gewoon su en tik je je wachtwoord in:rolleyes:

Op de laptop staat dat ik administrator ben, dus begrijp ik niet dat hij van die opmerkingen geeft

Laatst bewerkt:
Hoe werkt de cmd in administratorfunctie, in Linux doe je gewoon su en tik je je wachtwoord in:rolleyes:

Op de laptop staat dat ik administrator ben, dus begrijp ik niet dat hij van die opmerkingen geeft
In Vista staat vaak dat je Administrator bent, maar Vista heeft ook nog zoiets wat je kunt noemen de "Super Administrator". Voor dit soort akties heb je die rechten nodig.

- Typ in het start-menu CMD.
- Klik met de rechter muisknop op "Uitvoeren als Administrator".
- Je wordt waarschijnlijk overvallen door de User Account Control.
- Klik op doorgaan of vul zonodig een wachtwoord in.
- Voer de boven genoemde stappen uit.

In Vista staat vaak dat je Administrator bent, maar Vista heeft ook nog zoiets wat je kunt noemen de "Super Administrator". Voor dit soort akties heb je die rechten nodig.

- Typ in het start-menu CMD.
- Klik met de rechter muisknop op "Uitvoeren als Administrator".
- Je wordt waarschijnlijk overvallen door de User Account Control.
- Klik op doorgaan of vul zonodig een wachtwoord in.
- Voer de boven genoemde stappen uit.
Zal wel oenig van mij zijn, maar de functie uitvoeren als administrator staat niet in het uitvoeren venster , wel ok annuleren bladeren
waar ik cmd heb staan..........

De rechter muisknop werk niet in dat venster, ja je kan er het venster mee sluiten

Laatst bewerkt:
Als ik met de rechtermuisknop op opdrachtprompt klik "Als Administrator uitvoeren" reageert hij niet, Ik heb hiervoor het klassiek startmenu veranderd in de Vista versie. Dus dat werkt ook niet helaas...

Reageert niet? Opent CMD vervolgens wel? Dan is het al gebeurt en is User Account Control uitgeschakeld.
Ik neem trouwens aan dat je niet in het venster uitvoeren zit, maar dat je de tekst CMD typt in het start menu?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan