Plotseling geen wifi meer op pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

chrisd1

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2008
Berichten
777

Bijlagen

  • IMG_2923.jpg
    IMG_2923.jpg
    77,5 KB · Weergaven: 24
  • IMG_2922.jpg
    IMG_2922.jpg
    63,1 KB · Weergaven: 23
Laatst bewerkt:
Zet de router eens 1 minuut volledig uit en weer aan, idem voor de laptop. Helpt dat? Als er nog meer WiFi appraten (Wifi versterkers, Wifi access points) gebruikt worden, doe daar hetzelfde mee.
 
Laatst bewerkt:
Hallo route99,
Het werkt!!
Wel is wifi, ook op de andere laptop en iphone, intussen enkele keren tijdelijk weggevallen; nog nooit meegemaakt.
??
 
Bedenk net te hebben gezien, dat de iphone van mijn eigen Ziggo-account tijdelijk was overgeschakeld op het algemene Ziggo ergens in de buurt.

De printscreen-pics kon ik ook niet meer vinden en nu weer wél??

Ligt het misschien aan mijn Ziggo-modem, waar de ene gebruiker soms meer last van heeft dan de andere??
 
Laatst bewerkt:
Bedenk net te hebben gezien, dat de iphone van mijn eigen Ziggo-account tijdelijk was overgeschakeld op het algemene Ziggo ergens in de buurt.
Dat kan alleen als ergens in de buurt de WiFi deelt als-Gast-Wifi of zo en dat Ziggo dat ondersteunt, toch? Normaal heeft iedereen een eigen wachtwoord en kom je echt niet per ongeluk op de WiFi van de buren, ik heb dus mijn twijfels daarover, kun je het ook aantonen dat het zo is?

Ligt het misschien aan mijn Ziggo-modem, waar de ene gebruiker soms meer last van heeft dan de andere??
Ik begrijp niet dat het van een gebruiker afhankelijk zou zijn, het gaat imho puur om de hardware : De routers/plus ondersteunde WiFi apparaten <=> mobieltjes/laptops, etc. die moeten wel met elkaar kunnen verbinden/communiceren.
Dat is vaak WiFi4 of 5 en als beiden het ondersteunen kan er ook een WiFi6 verbinding zijn.
Dus check dat allemaal of het kan communiceren of stel een gericht vraag hier als je een mobiel hebt of zo, die niet wil communiceren, maar dan moet je er wel een link naar je mobiel specificaties hier neergezet en welke type router je hebt en of er nog andere WiFi apparaten actief zijn via welke de verbinding kan lopen.

Mijn ervaring is dat je ook veel info op het Ziggo forum kunt halen en daar je vraag kunt stellen, daar zitten ook support mensen, die weten soms vast meer dan wij.
Zet dan ook een link daarvan hier neer, als je zo'n vraag bij Ziggo post, dan kan iedereen bij zo'n dubbelpost meelezen wat er op het andere forum verteld wordt.
 
Laatst bewerkt:
Aha, Ziggo heeft nog steeds die WiFi hotspots. Tnx.
KPN heeft in 2020 de samenwerking met Fon gestopt. "Vroeger" was dat wel handig, ook in het buitenland (een aantal landen) toen we nog kleine Internetbundels hadden, nu heb je voor 10 euro heel wat GB's, ik er ga nooit meer overheen, vroeger was het echt oppassen. En bij diverse mensen waar ik kom is er een gastnetwerk (hier ook).

Succes verder!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan