Plotseling opnieuw opstarten met foutmelding

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ratz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ratz

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2007
Hoi.

Sinds enkele dagen krijg ik zowat 3x per dag deze melding:
errorld4.jpg

Na het wegklikken van deze melding kan ik gewoon weer verder gaan op de computer, maar dan kan ie binnen notime weer opnieuw opstarten, ongeacht of ik mijn computer 'zwaar' belast of gewoon zit te internetten.
SysteemHerstel werkt niet(ik krijg bij elke herstel te zien dat ie niet hersteld kan worden).
Ik heb niks geïnstalleerd, qua soft-, of hardware.

Iemand voor mij een oplossing(en kan iemand mij vertellen wat deze melding inhoudt), want het is erg hinderlijk.

Alvast dank.:thumb:

Peter

Met wat ik gevonden heb, zou het om een geheugendefect of een mobo-probleem kunnen gaan. Maar doe eerst even dit. Rechtsklik op Deze computer, Eigenschappen, Geavanceerd, onderste van de drie knoppen Instellingen, dan het vinkje weghalen voor: De computer automatisch opnieuw opstarten. De eerstvolgende crash eindigt dan in een blauw scherm met hopelijk iets meer omschrijving van de error. Zet dat even in je antwoord.

Okee, bedankt.

Ik heb het automatisch opstarten na een systeemcrash uitgezet.

Zodra de computer weer een foutmelding krijgt, post ik het hier.
Ik ga nu even een back-up maken:rolleyes:

Ondertussen geen blauw scherm gehad, maar gewoon zwart beeld, en de computer reageerde niet meer dus opnieuw opgestart zonder! foutmelding te hebben gezien:confused:
(opnieuw opstarten na fout is uitgeschakeld)

Hoi !

Zoek es naar foutmeldingen op de betr. tijd in je logboeken (Deze Computer rechtsklikken - beheren - logboeken) en vermeldt die es hier.

Greetz,

Harry.

Dit zijn de laatste LOGs:
Event Type: Information
Event Source: ACEEventLogSource
Event Category: None
Event ID: 0
Date: 3-5-2007
Time: 23:44:06
User: N/A
Computer: **********
Description:
0000000004: 2007-05-03 23:44:03:078 Exception <Removing ATI COM from ROT>: The object's type must be __ComObject or derived from __ComObject.--Parameter name: o
Exception Called by: ATI.ACE.CLI.Component.Runtime.Runtime::NotifyExiting processID:03332 threadID:(HotKeyForm ) domainName:(ccc.exe ) assemblyName:(CLI.Component.Runtime, Version=2.0.2589.34533, Culture=neutral, PublicKeyToken=90ba9c70f846762e)
=============================================================

Time: 23:26:42
Description:
0000000003: 2007-05-03 23:26:40:765 Exception <Load>: Could not load file or assembly 'file:///C:\Branding.dll' or one of its dependencies. The system cannot find the file specified.
Exception Called by: ATI.ACE.LOG.Foundation.Implementation.Branding::LoadBrandingResource processID:03332 threadID:(CCCThreadNew:Systemtray) domainName:(ccc.exe ) assemblyName:(LOG.Foundation.Implementation, Version=2.0.2589.34833, Culture=neutral, PublicKeyToken=90ba9c70f846762e)

=================================================================

Time: 23:26:42
Description:
0000000002: 2007-05-03 23:26:40:140 Exception <atixcode.dll>: Retrieving the COM class factory for component with CLSID {981145A7-E08E-48F3-A1C4-52C28BCAAAF9} failed due to the following error: 80040154.
Exception Called by: ATI.ACE.CLI.Aspect.TransCode.Graphics.Shared.TC_Component::CheckTrancodeComObject processID:03332 threadID:(CCCThreadNew:Wizard) domainName:(ccc.exe ) assemblyName:(CLI.Aspect.TransCode.Graphics.Shared, Version=2.0.2560.26012, Culture=neutral, PublicKeyToken=90ba9c70f846762e)

===============================================================

Time: 23:24:28
Description:
0000000001: 2007-05-03 23:24:27:265 Failed to merge manifest file: C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\Core-Static.xml with exception: Could not find file 'C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\Core-Static.xml'.
Error Called by: ATI.ACE.CLI.Foundation.MergeManifest::ReadManifest processID:03332 threadID:( ) domainName:(ccc.exe ) assemblyName:(CLI.Foundation.XManifest, Version=2.0.2560.26040, Culture=neutral, PublicKeyToken=90ba9c70f846762e)

Hoi !

Haal es de nieuwste driver van je graka op de ATI-site, en installeer die !

N.b. : Wel eerst de oude driver verwijderen.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Haal es de nieuwste driver van je graka op de ATI-site, en installeer die !

N.b. : Wel eerst de oude driver verwijderen.

Greetz,

Harry.
Harry,

Ik heb deze al eens vernieuwd, maar toen liep de computer niet erg lekker(misschien omdat ik de oude driver niets eerst had verwijderd?).
Maar ik ga het eens proberen.
.

Bedankt.

Peter

Hoi !

Anders schijnen er ook nog Omega-drivers te zijn, maar daar heb ik voor ATI geen ervaring mee.

http://www.omegadrivers.net/

Je moet in elk geval de fout in de drivers zoeken; probeer uit waar je PC het beste mee draait.

En: voor de installatie van de nieuwe driver de oude EERST verwijderen, anders neem je problemen mee.

Greetz,

Harry.

Drivers zijn eerst verwijderd, en daarna zijn de laatste drivers geïnstalleerd.

Laatst bewerkt:
Vanochtend had ik, eindelijk, het blauwe scherm met daarin, naast het 'bekende' verhaal, deze melding:

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Technical Information:
*** STOP: 0x00000000A(0xC104027E,0x00000002,0x00000000,0x80575839)

Beginning dump physical memory
Phisical memory complete

Dus wat al eerder werd aangegeven, een geheugenprobleem?

Hoi !

Volgens mij is de fout nog steeds gerelateerd aan je graka !

Trad het BSOD op terwijl je aan het ATI-controlpanel zat o.i.d. ?

Fout ontstaat in principe door problemen met een apparaatstuurprogramma, dus...

Maar je kunt je geheugen testen voor de zekerheid: memtest: http://www.memtest86.com/download.html

En proberen hoe het gaat met de Omega-drivers.

Succes,

Harry.

Nee, ik zat niets te doen met ATI.
Ik was juist mijn mail aan het lezen.

Ik ga zometeen de omegadriver proberen en een geheugetest uitvoeren.

Dank voor je antwoordt.

Geheugenntest: geen fouten.
(verbazend!?)
Ik heb het proggie TuneUpUtillities op mijn computer staan, en om de haverklap start de mem-optimizer op.

Nu maar even de OMEGAdriver proberen.

Laatst bewerkt:
OMEGAdriver is geïnstalleerd.
Kan misschien toeval zijn, maar merk dat ie 'sneller' is.

We wachten af wat ie nu doet.

Bedankt iig voor de tip 'OMEGA' :thumb:

Helaas, vanmorgen stond alles weer vast, en kreeg, na opstarten, deze melding(iets anders dan de eerste melding):
error2on0.jpg

:(

Hoi !

Wat is het merk/type van je MOBO ?

Welke BIOS-versie ?

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan