Plotseling trage computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

DutchKnight

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2003
Mijn computer (XP Prof) werkt plotseling verschrikkelijk traag. Is soms zelfs niet vooruit te branden.
Ben terug gegaan naar oudste herstelpunt zonder resultaat.

Wie weet wat ik hier aan doen kan? Is er goede software om de oorzaak te vinden? Opnieuw XP installeren is een probleem met 60 Gig die moet worden gebackupped... Heb wel Backups van software maar niet van alle datafiles etc.

Wie kan mij helpen?

Dutch

Klinkt heel erg alsof je spyware hebt .

Om spyware te detecteren kan je adaware , spybot of Hijack this gebruiken.

(Let er wel op wat je verwijderd !)

Ook kan je hier meer informatie vinden over spyware en de bovengenoemde programma's

Kijk ook even in je tastmanager of en zo ja welk proces zoveel van je cpu vraagt.

Ik draai AdAware en ApySweeper dagelijks dat kan het niet zijn. Is er een andere mogelijkheid?

Dutch

Geplaatst door GForze
Klinkt heel erg alsof je spyware hebt .

Om spyware te detecteren kan je adaware , spybot of Hijack this gebruiken.

(Let er wel op wat je verwijderd !)

Ook kan je hier meer informatie vinden over spyware en de bovengenoemde programma's

Kijk ook even in je tastmanager of en zo ja welk proces zoveel van je cpu vraagt.

adaware vindt niet alles hoor, probeer hijack this maar even maar kijk uit wat je verwijderd, je kan ook hier je log dumpen dan kijkt iemand hier hem na.

Kijk even in je taskmanager (taakbeheer) welk proces er veel CPU gebruikt.

Probeer ook overbodige zaken die bij het opstarten van je computer worden meegestart uit te schakelen.

Dit doe je door via het startmenu naar "uitvoeren" te gaan en daar msconfig in te typen gevolgd door enter.

Daar kun je de overbodige zaken uitvinken.

Heel vreemd dat het niet over is na een oud herstelpunt terug te zetten. Dan kan het inderdaad bijna geen spyware zijn, want dan had je er toen ook last van moeten hebben.

Mogelijkheid kan nog wel een virus zijn (die blijft ook in herstelpunten zitten)

Je zou dus online kunnen scannen op virussen aangezien een vaste scanner op de pc ook wel eens fouten maakt. Scannen kan hier http://www.housecall.nl/housecall/housecall_tiscali_explorer.asp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan