Plotseling zwart scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

copykat

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2006
beeldscherm wordt plots zwart

Hallo allemaal,

Ik heb me net geregistreerd nadat ik zag dat mijn probleem vaker voor kwam.
Het kan zijn dat ik een heel nieuw onderwerp aansnij.

Ik kreeg vorige week tijdens gamen plotseling een zwart scherm, alsof je de tv uit doet.
Pc bleef aan,ventilatoren draaiden maar geen beeld. via aan/uit knop opnieuw opgestart en windows melden van een ernstige fout hersteld te zijn. Daarna weer een keer na een 15 min aangestaan te hebben. poef uit, bij het ingedrukt houden vd aan/uitknop ging hij piepen en heb ik maar de voedingschakelaar uit gezet en weer aan. Na een paar keer proberen deed hij het weer en vijf min later weer poef. Geen foutmelding gezien, gewoon aanmeld scherm, en opgestart. als ik nu de aan/uit ingedrukt hou gaat hij uit (de bedoeling)en spontaan weer opnieuw opstarten (niet gewoon?...). alleen geen beeld. Video kaart radeon 9800 bij een vriend in z'n pc gestopt => geen probleem.
Er zit een voeding in van 350watt in de pc. zonet starte hij half op met een vaag half verlichtTft scherm tot het windows embleem en het laad balkje. scherm getest via mijn laptop =>werkt.
Ik hoop eigenlijk dat het de voeding is maar met loskoppelen van niet nodige apparatuur cdrom e.d. geen verschil.
Heeft iemand enig idee??????

copykat.

:confused: Hoi het klopt je snijd iets ouds aan omdat je nieuw bent wil ik je wel even op weg helpen
Maar zoek voortaan bij zoeken,boven blauwe balk.
Je kaart is goed deze werkt in een andere pc wel ,ik weet niet hoelang je de kaart al hebt maar goed .HAAL JE STROOM VAN JE PC
Ga zo te werk,haal alles los laat zitten je voeding,1 geheugenbank,processor
Doe een cmos zie je boekje hoe dit werkt.
Start de pc op doet hij niets wissel je van geheugen bank,krijg je dan links boven een melding iets in de trant van boot pc op sluit alles 1 voor een 1 aan,mocht hij bij een onder deel vreemd doen is dat de boos doener.
Vergeet niet je kaart er ook uit te halen je pc zal opstarten met je onboard videokaart.
Het is moeilijk te zeggen hiervan daan wat de fout is mocht je pc niets doen geen melding dan vrees ik een defect aan de cpu/moederbord.
Wanneer je op start met ook nog is je geheugen eruit hoor je 3 piepjes te horen hoor je deze dan zal je cpu nog goed zijn.
Haal alles los de kabels dan en stroom bovenstaande erin zitten.
Doe deze test alleen als je pc al een tyd met dezelfde hardware goed heeft gedraaid.
Kijk verder onder zoeken naar oa piepjes hier staan ze allemaal in en wat het betekend,en zoek onder zwartbeeld het forum staat er vol van.
Deze test heb ik zelf niet gelezen vandaar dat ik je aan raad dit te doen .
Laat even weten of je vraag opgelost/niet opgelost is
Veel succes

Laatst bewerkt:
beeldscherm wordt plots zwart.

Beste nixs,

Bedankt voor je advies.:thumb:

Ik heb net alles los gehaald en beide geheugenbanken verwijderd, de bekende piepjes van "ik mis geheugen" kreeg ik te horen. Na de eerste bank met het originele geheugen gevult te hebben kreeg ik de melding geen operating system aanwezig.:p

C schijf geplaatst en windows starte probleemloos op. :D
Het viel me op dat de ideflatcable van de hdd tegen de geheugenmodule aanduwde. Toen ik er een beetje aanwiebelde liep windows vast, bevroor. Dus dat zal wel het probleem geweest zijn. Moet nu alleen nog even checken of de extra modules nog problemen geven. en de flatcable anders plaatsen. Maare moet ik nog steeds cmossen?en wat betekend dat?:o

Een blije copykat.

P.s. nu zo snelmogelijk een backup maken.;)

Laatst bewerkt:
Ik heb je vraag even gesplitst uit het topic van een ander.
Mocht je probleem opgelost zijn, klik dan even op vraag opgelost, onder in beeld, of ga indien nodig hier verder.
Veel plezier verder op Helpmij. :)

beeldscherm plotseling zwart extra.

Beste nixs,
Ik ben er even mee zoet geweest en kom tot de conclusie pc werkt weer maar ik snap er niks meer van:shocked:
Kleine logische uitsluitingvolgorde:
groene banken dimm1 en 3, paarse banken dimm2 en 4.

1)siemens 256mb in groen werkt, check everest home.
Siemens SDU03264B5B31MT-50;
Geheugensnelheid PC3200 (200 Mhz)
Modulegrootte 256 MB (1 rows, 4 banks)
En siemens 256mb in paars werkt.

2)Kingston 512mb in groen werkt, screenshot 1gemaakt.
Modulenaam dimm1 Kingston K; Modulegrootte 512 MB (2 rows, 4 banks)
en:
DIMM3: Micron Tech. 16VDDT6464AG-40BG4
Modulegrootte 512 MB (2 rows, 4 banks)

3)kingston in paars2/4 werkt wel maar ziet merk micron niet! everest.:confused: screenshot2

4) kingston zelfde slots alleen omkeren ziet wel merk en type!:shocked:
screenshot3
Voorlopige conclusie: slots werken. geheugenmodules heel.
Werd nieuwsgierig of allesweer werkt.

5)dimm1/2 kingston en 3/4 siemens
pentium embleem en valt terug op knipperbalkje links boven. bij heropstarten komhij met beveiligde modus.:(

6)Kingstonmodules omgewisseld: zelfde resultaat.
start ook niet in veilige modus op.

7) kingston in bank 2/4 siemens in 1/3=> PIEEEP:mad:

8)kingston alleen in 1/3 => pieep!

9)modules omwisselen in 1/3 => werkt zie sceenshot 4
werkt nu met kingston k in dimm1 en micron tech in dimm3
mijn hersenkronkel zat in de knoop!
:shocked:

Zins wanneer leest mijn pc na 4 maanden werken opeens merken?
ze zaten er allemaal in zins 210706. en ging deze week pas in staking.

Snap jij het nog?

De screenshots zijn een 225mbfile. kan niet upgeload worden indien je ze wilt zien kan ik ze splitsen of mailen.

Copykat

Ik ga nu nog effe kijken of siemens wil werken als ik ze er zobij prik.
zal wel niet.

aanpassing: De crash werd veroorzaakt door twee type geheugen, dubbelsided 512mb ic module en een setje singlesided 256mb. Dit ging niet samen. Twee 512mb kingston bij geprikt en klaar 2046mb intern geheugen.:thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan